Inlägg från: tessideluxe |Visa alla inlägg
  • tessideluxe

Jag har blivit dumpad

ojoj. Jag kan tänka mig hur du känner det. Själv gjorde jag slut med ett ex efter 7 fina år tillsammans. Vi bodde ihop, hade planerat förlovning osv men det blev för mycket för mig. Jag hade alltid trott att det skulle vara vi men jag insåg när allt ställdes på sin spets att jag visserligen älskade honom, men att jag inte var kär/förälskad i honom. Det kändes mer som att leva med en jättebra kompis.

Idag har både han och jag nya partners och vi är väldigt goda vänner. Han säger att han fortfarande efter 5 år saknar mig men han är samtidigt glad att jag gjorde slut så han fick möjlighet att träffa någon som kunde ge honom det han ville ha.

Nu vet jag ingenting om din kille. Kanske har han fått kalla fötter och bara vill ha lite tid för sig själv. Eller så har han inga romantiska känslor för dig längre... I vilket fall som helst så gör det ONT men du måste nog fråga dig själv, Vill jag leva med en man som inte älskar mig? Förtjänar jag inte bättre än så?

Ring honom inte, skrik här på BT i stället. När han ser att du klarar dig utmärkt utan honom, kanske han tänker om...

/Tessi

• tessideluxe

Hej
    När jag och mitt x gjorde slut var det aldrig några problem att dela på sakerna. Det enda vi båda ville ha var dammsugaren, men den fick han ta till slut eftersom det var en inflyttningspresent från hans föräldrar. Å andra sidan fick jag en del grejer som egentligen var hans men som bara jag använde.

Vi fick verkligen kämpa för att kunna vara kompisar. Båda ville att det skulle vara så men det gjorde förbannat ont när han träffade en tjej 3 månader efter att vi gjort slut. Då var jag i ett stadie då jag inte ens ville titta åt andra killar, trots att det faktiskt var jag som avslutat förhållandet. När vi gjorde slut kunde vi inte flytta isär direkt eftersom det inte fanns lägenheter så vi hade sex några gånger med löftet att om vi träffade någon annan skulle vi sluta med det omedelbart + att vi skulle berätta för varandra när vi haft sex med vår nya partner.
    Det kan tyckas plågsamt och att man kanske inte vill veta sånt om den man älskat så länge, men för oss var det ett sätt att gå vidare.
    De första åren pratade vi i telefon kanske 4-5 gånger i veckan, nu blir det någon gång i månaden men jag är så glad att vi kunde vara vänner för trots allt finns det få människor som känner mig så väl som han gör. Han ger mig till och med kärleksråd med min nuvarande pojkvän. De har träffats och gillar varandra. Slutet gott alllting gott...

/Tessi

• tessideluxe

Jag tycker att det är smart att ta hjälp av en jurist om ni inte kan komma överens. Du har du i alla fall någon på din sida som kan hjälpa dig när han trilskas. Ibland verkar det som om en del vill ha grejer som de aldrig har haft något intresse i tidigare bara för att ingen annan ska få dem. En del killar (och tjejer) blir otroligt barnsliga när det gäller så känsliga saker som att dela på ett bohag.
    Om du inte tycker att någon pryl är värd att bli osams om - släpp den till honom. I slutändan är det skönast att ha varit den vuxna parten och förhoppningsvis kommer både du och han att kunna se tillbaka på separationen utan bitterhet. Det är ganska mycket värt det också...

/Tessi

Svar på tråden Jag har blivit dumpad