• H3l3na

Helenas dagbok:-D

Hej hopp alla BT:are!

Nu tänkte jag göra som många andra har gjort och det är att starta en liten dagbok här på BT. Här kommer ni att få följa min väg till Beach 2006. Jag vet att det låter långt, men nu är det dags att bli av med dem sista kilona

Måndag 15 augusti 2005
    Startvikt: 82.5 kg (Hjälp)
    Längd: 1.82 cm
    Under byst: 77.5 cm
    Mage: 88.5 cm
    Höft: 101 cm
    Lår: 59 cm
    Knä: 40 cm
    Vad: 40.5 cm
    Överarm: 33 cm

Mitt mål är att komma ner till 70 kilo alltså har jag då 12.5 kilo att gå ner. Jag ska göra det här sakta men säkert, vill minska 0.5 - 1 kilo i veckan.

• Svar på tråden Helenas dagbok:-D
  • H3l3na

Första dagen alltså. Så har har min dag sett ut.

Frukost: Gröt, knäckebröd med makrill i tomatsås.

Träning: 1 h styrketräning överkropp och 30 min cykling.

Efter träning: Banan

Lunch/middag: Fullkornspasta, köttbullar(3%), majs, ketcup(utan socker), riven ost (10%)och minimjölk.

Mellanmål: 1 pkt crabsticks

Kvällsmål: Proteinshake

Vatten: 3 liter utöver vattnet under träningen.

OCH det viktigaste inte syndat något "JIPPI". Nu hoppas man bara att man fortsätter i samma stil.

• H3l3na

Andra dagen...

Jag vet att man inte ska väga sig varje dag men jag blev så nyfiken och vågen visade 81 kilo allså minus 1.5 kilo på en dag, det tycker jag är bra jobbat Jag vet att det kan vara vätska eller vad som helst, jag är bara glad att jag går ner.

Så här såg min andra dag ut, påminner väldigt mycket om gårdagen.

Frukost: Gröt och knäckebröd med makrill i tomatsås.

Lunch: Fullkornspasta, kalkonbacon(3%), ketcup(sockerfri), riven ost (10%) och majs.

Mellanmål: Proteindryck

Träning: 30 min styrketräning överkropp och 1 h cardio på löpbandet/cykeln/crosstrainern.

Efter träning: En banan

Middag: Fullkornspasta, köttbullar(3%), ketcup(sockerfri), riven ost(10%) och paprika.

3 liter vatten under dagen + 1 liter vatten under gympasset.

Har inte haft något sötsug idag o det är kanon Jag tror att det beror på att jag äter var tredje timma så jag håller blodsockret på en bra nivå. Hoppas det fortsätter i den här takten...

• H3l3na

Tredje dagen...

Jo jag ställde mig faktiskt på vågen idag oxå och den visade minus 0.5 kilo. Så hittills har jag gått ner 2 kg på 2 dagar, tänk om det alltid vore så här lätt =)

Idag blev det lite extra, men om man tränar så tycker jag det är helt ok.

Frukost: Gröt och knäckebröd med makrill i tomatsås.

Lunch: Fullkornspasta, kycklinfilé, paprika, riven ost(10%) och ketcup(utan socker).

Träning: Provade Pilates express för första gången och det var helt ok, lite jobbigt att andas som man ska bara. Styrketräning överkropp 45 min och 30 min på crosstrainern.

Efter träning: En banan.

Middag: 3 knäckebröd med en kompott av räkor, crabsticks och lax på "mums mums" och cashewnötter.

Kvällsmål: Popcorn och Pepsi Max.

Ja det var allt från mig...

• H3l3na

Fjärde dagen...

Gått ner ytterligare 1 kilo så totalt nu 3 kilo är ganska nöjd fast jag vet att det är vätska. Idag har inte gått lika bra...jag säger bara "menstime". Alltid lika jobbig och förädande på figuren

Idag hade jag även en vilodag från träningen, har hört att man ska visst ha det =)

Frukost: Samma gamla vanliga. Gröd och knäckebröd med makrill i tomatssås.

Lunch: Fullkornspasta, kalkonbröst, ketcup(utan socker) och paprika.

Middag: Fläskfilé, sallad, gurka, tomat och cashewnötter.

Kvällsmål: Parmaskinka, mörk choklad och Pepsi Max.

Och självklart det obligatoriska vattnet, 3 liter.

Så det blir till att köra extra cardio, helst i form av morgonpromenader...men jag har så svårt att gå upp när jag inte behöver det. Säger bara "lycka till".

• H3l3na

Femte dagen...

Förstår inte varför mitt sötsug ökar med typ 1000 % när man har mens, kan någon tala om detta för mig Jo det har blivit ganska mycket syndande idag, men man får väl tillåta sig en gång i veckan och absolut inte mer (försöker intala mig själv). Nåja så här såg min dag ut.

Frukost: Gröt med linfrön, knäckebröd med kalkon och gurka.

Träning: 60 min styrketräning överkropp och 60 min cykling.

Efter träning: En banan

Lunch/middag: Fullkornspasta, kotlett, riven ost(12%), ketcup(sockerfri) och tomat.

KvällsSYND: Var redo här kommer den bistra sanningen. 4 bullar, 100 gr choklad, 3 hg gelegodis och Pepsi Max. Det blir många timmar på löpbandet imorgon "Cant wait:("

Har i alla fall fått i mig mina 3 liter vatten.

Ja det är tur att 1 kilo består av 7000 kcal och så mycket överskott har jag i alla fall inte fått i mig...Skärpning!

• H3l3na

Sjätte dagen...

Ju fler dagar som går desto värre verkar det bli...Ja ja, tur att mensen bara är en vecka i månaden.

My day:

Träning innan frukost: 1 h 40 min crosstrainern och 20 min på cykeln.

Frukost/Lunch: Fullkornspasta, kotlett, paprika, gurka, riven ost (12%) och ketcup.

Fika: Cashewnötter + en mums mums

Middag: kalkonbröst, keso och paprika.

Lördagsgott: Parmaskinka, 2 mums mums och Pepsi Max.

Och självklart 3 liter vatten...

Svar på tråden Helenas dagbok:-D