• gryphon

    gravid?

    Hejsan. För ungfär en vecka sedan hade jag oskyddat sex med min man. Under den tiden hade jag även mens. Jag har läst att det "mindre" risk att man ska bli gravid under sin period.Vi har alltid haft skydd fram tills denna gång, då vi ville testa utan.Det som är lite oroande är att min mens är oerhört oregelbunden och har alltid varit det och jag har läst att risken ökar att bli gravid om mensen är oregelbunden.Dessutom har jag alltid haft en dag under perioden där det inte kommer något alls, dvs kan ha "synlig" mens 2-3 dagar och sedan slutar det en dag och kommer tillbaka på dag fyraoch fem. Så här i efterhand är det inte så mycket att göra åt vi ha som sagt haft oskyddat sex och eftersom att jag har en dag som jag inte har någon mens även om jag är i själva perioden så är jag rädd att jag kan ha blivit gravid. Hur skall jag veta det? Har köpt ett gravidits test, men förstår inte riktigt hur man skall göra om ens cykel är väldigt oregelbunden det står inte så tydligt. Och hur länge ska man vänta tills man ska testa sig efter sista gången man hade oskyddat sex?

  • Svar på tråden gravid?
  • Fresan

    Du har väl någon liten hum om hur lång tid det kan gå mellan mensen? För mig är det t.ex. mellan 26 och 34 dagar mellan. Testa en vecka efter du tror att du skulle haft mens för att vara på den säkra sidan.

  • Ananas

    Beroende på test så kan man testa 19 dagar efter oskyddat sex om man har oregelbunden menscykel.

    Så funkar Preg och Clearblue iaf.

Svar på tråden gravid?