Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Vad är sommarkavaj?

På vår bröllopsinbjudan står det "sommarkavaj" - vad i hela friden betyder detta? Jag har aldrig hört talas om det tidigare...är det en sommarinspirerad vanlig "kavaj" eller? Någon som vet?

• Svar på tråden Vad är sommarkavaj?
  • Bröllopstokiig

Har aldrig hört talas om den klädkoden? Skulle tro att de menar lite ljusare kläder, dvs inte mörk kostym. *gissar friskt*

• Bröllopstokiig

Betyder förmodligen inget mer märkvärdigare än "kavaj", men att det inte gör något om det är lite ljusare färger. För mig betyder det där att det är en ännu "enklare" klädkod än vad "kavaj" är.
    Är ni osäkra så ring och fråga brudparet eller värdparet.

• Bröllopstokiig

Har aldrig hört talas om den klädkoden? Skulle tro att de menar lite ljusare kläder, dvs inte mörk kostym. *gissar friskt*

• Bröllopstokiig

Sommarkavaj? En kavaj med blommor på, fniss, nä, men säkert nån som man anses använda på sommaren, förmodligen en något ljusare, lite enklare och frivilligare klädsel än strikt Mörk Kostym (s k Kavaj).

• Bröllopstokiig

Jag tror dock att mörk kostym funkar. Det skulle säkert min man ta på sig, han har ingen somrig kavaj.

• Bröllopstokiig

Jag tror som ovan att det menas med ljusklädsel, typ en ljus kavaj av "sommrigtmaterial" t.ex linné eller något.

Men ska jag vara ärlig så har jag aldrig hört talas om den klädkoden tidigare =)

men är man osäker så kan man ju kanske fråga bruparet vad det menas med.

Jema

• Bröllopstokiig

Ojdå, där blev det lite fel ;)
    Jag menar förstås Sommarkavaj, inte ljusklädsel!

Svar på tråden Vad är sommarkavaj?