• nelli B

    hans dåliga självförtroende

    Hej- finns det nån som kan varit i liknande läge som jag?

    Har bra särbo m bra jobb, ofta kul, generös mot mig o mina barn(sen tidigare).

    Tyvärr har han dåligt självförtroende, det gör att han är kritisk o hunsande-

    gissa om jag sagt åt honom att d inte e ok att bygga stärka sin självkänsla på d viset. jag jobbar mycket med mig själv o mår bra....(har ju eget liv mest)

    men sexet är inte bra för mej... då jag inte kan lita på att han vill mej väl helt o hållet o att det kan komma psykiska tjuvnyp (titt som tätt)...(undar om inte hans "något hårda tag" bottnar i samma problem)....
    hur som helst börjar jag tröttna på att inte sexet är bättre (har varit bra...men då levde jag med fler illusioner sas... o nu e jag så pass bränd att jag inte kan försätta mig ur verkligheten-slappna av- speciellt inte med honom där jag e på vakt-e jag nojjig??...det lät kanske flummigt)- vad kan jag göra- vi stämmer bra annars i det mesta (åsikter, ideer, humor)

    Jag har sagt detta nyligen t honom...jag tror han hamnat på ett vågbräde...han vill nog inte se sig som svag älskare (just därför e han så hård)...jo han går t psykolog men d här tar nog tid???
    Vad är värt att göra- jag e snart 40 ...säg inte bara dumpa... d går väl inte alltid bra att bli singel..eller?
    jag vill ju ta tillvara på det värdefulla också
    tack för att du läste!...
    :)

  • Svar på tråden hans dåliga självförtroende
  • Jengirl

    Jag förstår inte riktigt detta.. ?

  • snödrottningen

    Inte jag heller, zorry.

  • NokGroda

    jag förstår inte vad som är problemet med sexet.. kan du inte formulera det en gång till? säg lite mer rätt ut.

  • pickolina

    Jag förstår dig så väl ska du veta... Jag har självt upplevt detsamma nämligen.

    Jag har TYVÄRR inget annat råd till dig än att gå vidare... Han har sina problem som han måste arbeta med, vara villig att ändra på osv. Det måste komma från honom själv och är inget som du kan påverka särskilt mycket.

    Det här med sexet, ja du, det hänger ihop.. Förändringen måste komma från honom för att du ska kunna lita på honom igen så att du kan slappna av och verkligen njuta. Att låtsas att allt är bra fungerar ett tag, man kan lura sig själv men till slut kommer det ikapp som du själv märkt. Det är inte hälsosamt eller ok att du ska behöva känna så.

    Du måste börja tänka mera på dig själv och att du är värd såå mycket mer än vad denna kille kan/är villig att ge dig. Hur underbar han än är och hur bra ni än har det tillsammans på många andra plan.. Det räcker inte.

  • Stjärna

    Jag förstår dig, har flera gånger känt mig sviken av min sambo och upplever som du en svårighet att slappna och och släppa honom nära.

    Vet att när som helst, troligtvis när jag känner ett behov av stöd står jag där ensam.

    Vet också att jag behöver lita på honom för att vårt förhållande ska bli bra igen, men hur ska jag kunna göra det igen?!

    Känner mig kall, hård och cynisk ibland. Älskar honom, men jag är inte lika naiv som jag var när vi blev ihop, tyvärr.

  • Swiss!

    alltså, sex speglar ju ofta hur ett förhållande "mår". att försöka få bättre sex är att behandla symptom istället för sjukdom, om du förstår? kärlek och respekt, du vet.

  • nelli B

    Hej
    Redan oktober

    Jag börjar förstå... att jag måste ta mycket mer hand om mina behov.

    Jag gör ju något dåligt mot honom också om jag inte gör det. Jag får inte förbli i en låssasvärld där jag inte känns vid mina verkliga känslor.

    Men det väcker rädsla för ensamhet.
    Jag kan ju bli lämnad för att jag höjer ribban.

    Men jag upplever stolthet över mig själv när jag säger ifrån.

    Nästa steg är att säga nej till sex när jag inte upplever att jag kommer att göra det helhjärtat..

    Vet inte hur han kommer att ta det...blir säkert asförbannad.

    Jag ska säga att jag vill uppleva mig ohotad/okränkt (verbalt)innan vi har sex...

    innan dess är det jag som avgör vad jag vill göra (så självklart, ju men svårt när jag är ovan att gå på känsla)

    tänk om han inte kan /vill respektera det..han kanske inte har marginal till att visa så mycket kärlek mot mig

    få se om jag lyckas vara trogen mot mig själv

    vill inte bli ensam

    tack för inlägg- ni som fattade!

Svar på tråden hans dåliga självförtroende