Jag satte in hormonspiral för ca en månad sedan, tyvärr vet jag inte vilken sort då jag är försöksperson i en klinisk prövning, dvs läkemedelsbolaget testar ut nya spiraler och jag får av placebo-effekten inte veta vilken sort jag fick. I vilket fall så är jag jättenöjd!!! Ingen risk att glömma p-pillret varje dag (vilket jag ofta gjorde) och mitt humör är sååå mycket bättre. Jag var deppig och grinig och hade ingen lust till sex innan och har först nu egentligen insett det eftersom jag ätit p-piller i så många år. Toppen! Humör och sexlust på topp! :D Dock ett stort minus för spiral... det gjorde FRUKTANSVÄRT ont att sätta in den!! Jag vill inte skrämma upp dig, det är olika för olika människor men jag trodde jag skulle gå åt! Jag fick ligga kvar på sjukhuset ett par timmar efter insättningen och fick massor av smärtstillande, mådde pyton! Jag var helt oförberedd, läkaren hade sagt att jag skulle ta en Ipren innan för att dämpa ev obehag (!) men jag hade behövt en elefant-dos för att dämpa den smärtan. Kanske beror på att jag inte fött barn, jag vet inte...
Hur som... jag ångrar det inte för nu är jag störtnöjd! Och nu sitter den ju på plats... :) Go for it! Bit ihop i några minuter för att sedan njuta av livet och sexet! :D