• aug 06

Äta nyttig mat?

Nu är det så här att jag har bytt totalt alla min skafferi varor till fullkornsproduker och även kylsåpsprodukter till mindre fett och sånt tanken med det hela var att gå ner i vikt om jag åt lite hälsosammare mat men icke jag går bara upp i vikt vad gör jag för fel??
    Jag cyklar till jobbet fram och tillbaka men det tar inte mer än 10 min enkel väg tar dessto längre tid att gå ca 25-30 min enkel väg vilket jag gör i bland så jag tycker att lite grann kan man väl gå ner i vikt eller vad är det som jag gör fel?

• Svar på tråden Äta nyttig mat?
  • aug 06

Oj tack för alla svar. Jag har väl hållit på så här nu i ett halv år om inte mer. Jag gick tidigare till jobbet men av någon anledning började jag cykla. Jag har varit jätte bra på dricka men har som kommit av mig lite och min portioner ja nog skulle jag minska lite där och börja med tallriksmodellen. Jag vill gärna gå ner 6-7 kg då kommer jag att väga mellan 51-52 kg det mesta är från graviditeten gick upp 30 kg med första barnet och 25 kg med andra. Har ni något bra tips hur jag ska gå till väga?

• aug 06

Jo jag är ganska så kort 156 cm och har väl inte precis en kropp som en 20 åring även om jag nu vill det.Jag jobbar då en Fsk och äter då grönsaker halva tallriken lite potatis/ris samt kött/fisk.Har börjat precis att äta var 3:e timme genom att ta en frukt men problemet är då att jag är allergisk mot ganska så många frukter men jag kämpar på.
    Har nu i veckan börjat gå istället för cykla den känns som om det tar bättre på mig.Jag tackar än en gång för er råd om ni har fler så skriv på jag tar in allt ni skriver.

Svar på tråden Äta nyttig mat?