• tvillingsjäl

hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?

Socker vet jag inte men det är visst ganska mycke salt i LOKA..synd för jag dricker ofta det..

• tvillingsjäl

Evelina:

Nejdå, jag menade inte viktmässigt utan bara att det inte är nyttigt att få i sig för mycke salt, och innan jag läste en artikel i aftonbladet eller expressen så visste jag inte att det var så mycket salt i dessa mineralvatten!

• tvillingsjäl

jodå..såna mängder dricker jag inte..
    Men det är ganska intressant hur mycket som finns "dolt" i olika livsmedel, det är en djungel!

• tvillingsjäl

Nja..dolt och dolt..men hur många av oss häller upp ett glas med vatten från kranen och avslutar med några vrid på saltkvarnen?
    Det är mycket diskussioner om hur mycket socker vid får i oss men ingen tänker lika mycket på att salt är onyttigt oxå och det var just det denna artikeln handlade om som jag läste...

• tvillingsjäl

Ellte:

helt klart, jag håller med dig! Man dricker ju inte såå stora mängder av det fast jag tror inte att man när man dricker mineralvatten kollar vilka salter som ingår eller hur mycket av dessa som finns! Personligen tänker jag inte på det utan dricker det titt som tätt..men det är väl som med allt annat...finns det nåt man kan stoppa i munnen som INTE kan leda till cancer, sånt läser man ju om heeela tiden, är det inte chips så är det nåt annat....

Äter man allt med måtta så tar man inte direkt skada..

Svar på tråden hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?