• manzanita

hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?

hur är det med de smaksatta mineralvattnet då? har inte druckit det, men gissar att det innehåller sötningsmedel..

det finns ju delade åsikter om huruvida det
    är dåligt eller ej att konsumera sötningsmedel. läste om en undersökning där man hittat kopplingar mellan hungerskänslor och sötningsmedel. alltså, eftersom vi lurar kroppen att vi får i oss socker (vilket vi ju inte får) skapar det ett större sug efter sötsaker. kommer inte ihåg hur det var, men vissa hävdar att det tom skulle vara farligt att konsumera mkt av det

innan jag vet mer, så har jag bestämt mig för att försöka undvika sötningsmedel så gott jag kan. och dricka saft/läsk med socker när jag verkligen är sugen..typ en gång i veckan eller så..

• manzanita

..smaksatta mineralvattnet, alltså dom med fruksmak osv..ni kanske fattade det ;)

• manzanita

evelina och vårblomma: jag undrade bara, har faktiskt aldrig tittat ens på flaskan men fick för mig att det skulle vara socker/sötningsmedel..

men vad jag ville belysa var väl framför allt konsumtionen av sötningsmedel.. ngn som kan lite mer än mig som har lust att dela med sig? :)

Svar på tråden hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?