Inlägg från: vixen not a tramp |Visa alla inlägg
  • vixen not a tramp

hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?

Tyvärr kör bilarna inte bara kors och tvärs i Sverige, vi importerar en hel del vatten från övriga Europa oxå. Sorgligt men sant. Trots det gillar jag mineralvatten, fast lite svider ju när man tänker på hur onödigt det är.

Varför finns det inte smaksättare till sodastream som är sockerfria så att man kan få typ melon/citron smak och kolsyra på kravattnet????? Känns som att det skulle vara en höjdare!

• vixen not a tramp

f.d. Svart brud
    Hade ingen aning om att V N var vanligt kranvatten, snacka om att tjäna pengar! På min skola kostar 0,5 Liter 17 kronor(!!!), det är ju så man baxnar!
    Tack för upplysningen!

• vixen not a tramp

bellis
    Åh, va glad jag blir! Vi har funderat på en sodastream rätt länge och nu känns det verkligen lockande! Smakar det gott, blir det som mineralvatten man köper? Jag gillar inte heller aspartam, jag tror det är bättre att dricka vanlig läsk/saft sällan och i små mängder än att dricka drycker/saft med sötningsmedel dagligen.
    Måste kolla med sambon om vi inte ska slå till nu, de är väl inte så jättedyra, 1000 kr va? Vad kostar kolsyre patroner och smaksättare ungefäör? Det MÅSTE ju ändå bli billigare än att köpa på flaska. OCH mycket bättre för miljön! Tack återigen bellis!

• vixen not a tramp

En annnan sak angående socker i vattnet, VN har tre(?) smaker med 3% fruktsocker i. De kallas active novau och har en annorlunda form på flaskan.

• vixen not a tramp

bellis
    Tack så hjärtligt för det utförliga svaret! Nu ska operation övertalnings kampanj påbörjas! Ha en trevlig solig söndag!!

Svar på tråden hur bra/dåligt är vichy nouveau/Loka egentligen?