Inlägg från: Stockholmsbrud i Dalarna |Visa alla inlägg
  • Stockholmsbrud i Dalarna

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Jag skulle inte vilja ändra på något - förutom att jag skulle velat slappna av lite mer vid middagen och inte oroat mig för om gästerna hade trevligt eller inte... Men jag vet inte hur det skulle ha gått till

Det bästa vi gjorde var att välja rätt toastmaster-par - och att prata, prata, prata med dem så att de visste hur vi ville ha det och exakt hur vi tänkt med alla hållpunkter. Festen hänger ju jättemycket på dem, stämningen vid middagen, tempot, osv.

Och de gjorde vårt festprogram som är det mest ambitiösa jag sett...

Om vi hade haft obegränsat med resurser hade det varit skönt att kunna leja ut mer jobb på andra. Nu ägnade vi oss t.ex. åt att bära 600 kg dricka i backar dagen före bröllopet (!). Men å andra sidan blev allt då precis som vi ville ha det.

En lärdom är att vi skulle bett fler om hjälp till förberedelserna dagen före. Vi + 3 av våra föräldrar, varav två sjukskrivna på halvtid för stress (!) skulle fixa dukning i flera lokaler (matsal + dans + kapell) och det blev lite mycket för dem... Men det ordnade sig i alla fall. Däremot är det ett tips till framtida bröllopspar - era lyckostar som har den här dagen kvar!

nannipanni:

Har tyvärr ingen fil att mejla, eftersom det var vårt toastmasterpar som fixade allt. Men här kommer ett par tips... Några roliga inslag i det var bland annat bilder på oss som barn/tonåringar där de hade skrivit kommenterande bildtexter, plus historier om oss som våra föräldrar skvallrat om. Vi hade också varsin sida utformat som ett pass med foto, personuppgifter (inkl nya namnet!), svar på frågor som "sämsta ragg", "bästa egenskap" osv. Sedan innehöll det festmenyn, sånger, några roliga "fakta om att vara gift"/"så är mannnen/kvinnan", etc.

Lycka till!

Jag är glad över att vi höll oss inom budget. Faktiskt! Vi skapade det bröllop vi ville ha inom ramen för vad vi och våra familjer hade råd med.

Jag är till exempel nöjd med dukningen, som vi fixade med vita dukar, mellanblå löpare tillverkade av dunis dunicel-duk, vilda blommor plockade i området, satta i lånade vaser... Och att vi hyrde in ett folkdanslag som dansade med alla gäster och oss. De var verkligen värda varenda krona - eller mer, för de var inte alls dyra. Dvs lite levande underhållning, inte alls fel.

Vi hade också turen att känna vår vigselförrättare, så han kom hem till oss innan och vi pratade mycket om vigseln och hur vi ville ha det - och den blev verkligen ett minne för livet. Som inga pengar i världen kan köpa...
    Ögonblicket då jag och min man gav våra vigsellöften till varandra kommer jag att minnas för alltid.

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??