• Maria

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Nej jag hade knappt velat ändra på någonting... möjligen då att fått ut inbjudningarna lite tidigare så ayy våra gäster hade haft lite längre tid på sig - ett par vänner till oss hade redan hunnit bli uppbokade på annat. Och skulle jag planera om allting skulle jag nog beställa klänning från Asien och spara massor av pengar - min klänning var jättefin men blev alldeles för dyr egentligen.

Sen hade det verit kul om vi lagt festen lite tidigare så vi fått lite mer tid för vår tokiga avslutning :) (den bortre tidsgränsen var given av hur länge vi fick vara i lokalen). Vi avslutade festen med att hoppa i en inomhuspool som fanns i lokalen och fick sällskap av mina tärnor och en del av gästerna - hur kul som helst och verkligen något som alla kommer att minnas. Vi hade gärna fortsatt att plaska en stund till men eftersom vi måste lämna lokalen så gick inte det.

• Maria

Ofelity, vi skickade ut inbjudningar ca 2 månader i förväg, men några adresser var tyvärr fel (folk som flyttat), de kom i retur och vi fick skicka ut en gång till, då cirka en månad före.

Jo pooldoppet var kul :) Det var så skönt att plötsligt släppa allt det formella och slänga sig i vattnet - lite tungt att simma i jättestor klänning och höga klackar men det gick det med :) Det är väl inte så värst många brudpar som provat något sådant...de flesta skulle nog inte våga!

Nej precis vilken lokal det var vågar jag inte tala om eftersom de egentligen inte får låna ut den till sådant här, men vi fick den genom en "insidekontakt". Den tillhör ett företag kan jag säga.

• Maria

Ja jag håller helt med er som sa att man inte skall oraoa sig för om klänningen blir lite smutsig eller får lite fläckar. Man har ju ändå köpt klänningen för detta tillfälle och då skall ju inte den på något sätt stå ivägen för att man skall kunna roa sig. Min klänning var visserligen jättedyr (som jag sa förut, skulle jag göra om alltihop skulle jag minska radikalt på den posten genom att beställa från annar håll!) men det hindrade mig varken från att hoppa i en pool vid bröllop nummer 1 (vi hade ju två bröllop) eller att ha ett tårtkrig vid bröllop nr.2. Och klänningen överlevde faktiskt båda delarna, men om den inte hade gjort det, so what ?

Nej visst, klä upp er i drömklänning och allt men gå inte omkring och oroa er för vad som kan hända med den - det skulle ju förstöra feststämningen om man skulle göra så!

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??