• Fenomena

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Så nöjd med:
    Att vi tog oss råd med viktiga saker, men ändå höll vår budget = behövde ingen hjälp av föräldrar även om vi fick bidrag i efterhand.

Proffsfotograf, värd alla pengar. Hon fotograferade med Hasselblads-kamera, och tog bara runt 36 bilder. Vi köpte ca 20 av dem, och ville köpa ännu fler (för resten skulle hon inte behålla negativen på). Så fina bilder!

Vi lade pengar på det som består: fina vigselringar till båda och fotografier. Jag sålde en del av mina gamla smycken för att få drömringen. I gengäld sparade vi in på de vi tyckte var lite onödigt; köpte fina skor på Wedins för 149 kr.

Hade tänkt göra bukett och coursage själv, men när jag hörde mig för hos florister så skulle materialkostnaden bli såpass hög så jag bad vår lokala florist göra dem. Man behöver inte luras och säga att det är en vanlig bukett. Det räcker med att säga vad det får kosta. Min bukett blev lösbunden men höll sig väldigt bra utan vatten, den plus två coursage kostade runt 700 kr. Och då var jag ändå inne flera gånger och pratade om röda löv och lämnade silvertråd med kristaller på. DET kan man inte göra om man påstår att det är en vanlig bukett. Det var så skönt att slippa jobbet och få så fint resultat!

Att ha lagt så pass mycket planering innan att jag kunde koppla bort allt vad kontroll heter på bröllopsdagen. Alla nyckelpersoner fick ett excel-ark med hålltider... Det gav dem en anledning att retas, men jag tror att det var skönt för dem också att veta exakt vad vi "förväntade oss" av dem.

Att vi kom iväg på en liten kort (prisvärd) bröllopsresa, vilket vi först inte hade tänkt. Det var underbart att få pusta ut i lugn och ro och prata om allt kul.

Inbjudningskorten tog rätt lång tid att göra, åka till grannstaden två gånger för att få tag på prisvärt papper i rätt nyans... Men de blev så fina och faktiskt billiga att det måste ha varit värt det? ;)

Att alla våra vänner var där, att våra vänner spelade och sjöng osv.

Missnöjd med:

Skulle ha velat ha några porträttkort (fast amatör) av oss med tärna, marskalk pch föräldrar och syskon. De var inte med under proffsfotograferingen så vi borde har ordnat tillfälle för det.

Missförstånd med kyrkvärdinnan, som släppte in oss och sa åt oss att börja gå innan kören hade börjat sjunga ingångsmarschen. Det var avtalat att hon skulle öppna dörrarna när de hade sjungat en stund. Det var nog bara jag och kören som tänkte på det, för de började genast sjunga och vi gick väldigt långsamt innan församlingen hade upptäckt oss. Men usch så förargligt att de inte hann bygga upp stämningen med sin skönsång.

Val av frisör. Fin hållbar frisyr, men ack så fientlig stämning att börja dagen med. :(

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??