• brud34

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Jag skulle inte vilja ändra på något!!! Trodde att jag skulle bli besviken på något eftersom det kändes som vi hade så högt uppskruvade förväntningar...

Men det som hände, som vi efteråt kunde skratta åt var: att vår chaufför som tog oss från kyrkan till festlokalen fick 800 kr och ändå på plats sa att han ville skjutsa oss direkt och inte åka någon extra sväng. Eftersom "han måste hem, för han hade folk hemma..." och det var absolut inte vad vi hade kommit överens med honom om innan. Vi fick övertala honom att åka en liten extrasväng och vi kom ändå för tidigt till festlokalen (innan alla gäster kommit). Och sedan hade chauffören dessutom mage att komma i jeans och arbetarskjorta. Plumpt! Men vi var glada att överhuvudtaget få tag på en fin bil, då det inte var det lättaste. Sen vid välkomstskålen så kom serveringspersonalen och sa att mousserande vinet (alkoholhaltiga) var slut. Vi blev bekymrade att vi räknat så fel... och de fick då fortsätta servera det alkoholfria till alla... Sedan fick det sin förklaring: serveringspersonalen hade helt enkelt bytt flaskor, de trodde att det med alkohol var alkoholfritt och tvärtom (det alkoholfria var i snyggare flaskor och de kan inte ha läst på etiketterna...) Detta resulterade alltså i att barnen, de som körde bil och en tjej som ammade drack alkoholhaltig välkomstdrink och de som valt att dricka alkohol drack alkoholfri välkomstdrink... När vi kom hem från bröllopsresan stod tre flaskor alkoholhaltigt mousserande vin och väntade på oss... Vi hade inte räknat så fel ändå.

Njut av dagen brudar! Den kommer antagligen inte i repris... Det som går fel kan ni inte göra ogjort - det enda ni kan påverka är er egen inställning till det som händer - skratta åt eländet! Det gör er dag så mycket mer lyckad (usch vad hurtig jag låter, klart man måste få vara ledsen också men ni vet vad jag menar)!

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??