• glory

yasmin?

Jag äter nu follimin28 och mår hemskt dåligt av dessa, känner mig deppig och lättirriterad hela tiden och dessutom orkar jag inte prata med folk, vill bara vara ensam hela tiden.

Har läst lite om Yasmin som ska vara lite annorlunda mot de övriga p-pillren, jag skulle hemskt gärna vilja höra från er som tar/har tagit yasmin och veta era åsikter om dessa. Vilka biverkningar har ni fått?

sen undrar jag om många märkt att brösten växt efter att ni börjat ta yasmin? och hur blev erat humör?

vill väldigt gärna ha svar, mår så dåligt som det är nu!

• Svar på tråden yasmin?
  • Lenchen

Jag har inte markt nagon skillnad med Yasmin mot for desolett som jag hade tidigare. Fast jag hade inga problem med dem heller, sa da ar det kanske inte sa konstigt att jag inte markt nagon storre skillnad.

Mina brost har faktiskt blivit storre, men sedan jag borjade ata p-piller overhuvudtaget. Sa det ar inte bara Yasmin som har haft den effekten.

Annars har jag inte markt nagon skillnad som sagt var. Atminstone i Tyskland pastas det att Yasmin ska gora att man inte lagger pa sig sa mycket vatten, dvs att man ska ga ned i vikt om man ater dem (vissa lagger visst pa sig vatten nar de ska ha mens eller sa). Men det har jag iaf inte markt. Att jag skulle ha gatt ned nagot alltsa.

• Sanasol

Hej! Jag åt precis som du follimin28 förut och mådde jättedåligt av dessa. Humörsvängningar, oregelbunden mens och illamående.

Fick sedan Yasmin utskivet av min barnmorska och det funkar jättebra! Har inga humörproblem, sparsam mens, inget illamående, har hållit vikten bra m.m. Så det funkar jättebra, men de är dyra fast det är det värt.

• glory

okej tack för svaren..:) vill gärna höra från fler...nån som mått riktigt uselt av yasmin?

• Stella Tuvstarr

Jag bytte till Yasmin från Mercilon, och när jag tillbaka till barnmorskan för nytt recept efter 3 månader hade jag fått skyhögt blodtryck och fick inte äta någon typ av p-piller!
    Barnmorskan sa att vissa sorter av p-piller kan höja blodtrycket på det sättet, det var annars inget fel på mig (inte överviktig eller rökare eller nånting sånt).

Förutom detta märkte jag ingen som helst skillnad från Mercilon, så jag antar att det är helt individuellt med biverkningar och dylikt.

• Mimmi27

Jag använder Yasmin och är nöjd. Min gynekolog säger att det är dom bästa p-piller han har stött på och att han har aldrig haft så många patienter som är nöjda med samma sort.

Svar på tråden yasmin?