Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

    Varning för Cervera!

    Självklart skall ni kontakta cheferna för Cervera. Ring bara dit och berätta vad ni fått som var fel och be dom kontrollera på listan. Sen är det bara att ni tar med er allt "felande" till närmaste butik och byter.
    Funkar inte detta så kontakta Allmänna Reklamations Nämnden.

  • Bröllopstokiig

    Då passar jag på att även varna för Duka och deras önskelista. Innan vårt bröllop var vi inne i en av deras butiker och sa vad vi önskade oss. Bl a var var det en förrättstallrik och då sa jag vad servisen heter och diametern på tallriken, butiken skrev upp tallriken själva. Efter bröllopet visade det sig att flera gäster varit på Duka och fått svaret att denna tallrik var omöjlig att få tag på före februari.
    När vi sedan efter vårt bröllop var inne i butiken för att hämta presentkortet och beställa två förrättstallrikar visade det sig att Duka skrivit upp fel tallrik på var lista, vår tllrik fanns i deras lager. Tydligen finns det två förrättstallrikar till min sevis och det kännde ju inte jag till och jag tror ju inte de har samma diameter. Men hur som helst om så var fallet så skulle de ha informerat mig om det när jag kom med märket och uppmätt mått, för det var affärens personal som skrev upp den på lista.
    Inte nog med detta utan så var inte två djupatallrikar som vi fått avbokade på listan (2*675 kr) så jag kommenterade detta och sa att beloppet på presentkortet skulle ökas. Till svar fick jag "Du förstår väl att vi inte kan ändra på det som står i datan.." och detta sas dessutom i en snorkig ton, då gav jag upp och gick därifrån.
    Mitt råd är att använd inte Duka, de fixar inte det!!! I och för sig en bagatell när allt annat var hel lyckat men fler behöver ju inte göra samma misstag.

  • Bröllopstokiig

    Vi har lista på Duka, funkade bra med vänner som gift sig tidigare...ska dock kolla extra noga.
    Ska inkludera presentkort på listan, hett tips från ovan.

    På Duka Fältöversten var de otroligt noggranna att alla varor blev korrekt uppskrivna. Personalen gick med och kontrollerade med oss att det var rätt vara på hyllan och på önskelistan.

    Fick känslan av att DUka är professionella men det är väl olika i olika butiker?

    Mer feedback om önskelistor vore bra.

  • Bröllopstokiig

    Jag håller med om att du ska kontakta högsta chefen för Cerverakedjan, kanske de känner lite mer ansvar för att behålla ett bra rykte och göra det bästa för sina kunder.
    Annars tycker jag ni ska gå vidare.

    Det där med presentchecken verkar ju helt absurt, när ni bestämde att ha önskelistan där tycker jag Cervera borde ha meddelat er att det är av största vikt att kunderna köper just det som står på önskelistan. Inte bara presentcheck för att det då inte räknas in på de 10% rabatt som ni får på slutsumman.
    Om de inte ger med sig, vilket man får hoppas att de gör så kan du väl be din morbror om kvittot på presentcheckarna och få dem återlösta till pengar och handla i en annan butik, 3000 är ju trots allt en stor summa, om de är snorkiga vill man ju inte gynna dem.
    Jag brukar handla på Cervera i Kungens Kurva, Stockholm och där vet de vad service är, personalen är helgulliga. Så jag antar att det är fel sorts människor i fel yrke som du stött på.

    Hoppas det löser sig för er!

  • Bröllopstokiig

    Verkar som om det överhuvudtaget blir strul om man anlitar nån butik. Och visst det kan man ju till viss del förstå eftersom det ibland kommer ny personal som fattar noll men ändå vill visa sig på styva linan... och så blir det fel.

    Nåja. Vi brydde oss inte om att anlita nån butik utan vi har skrivit en önskelista som vårt värdpar har hand om. Sedan får det gå som det går. Förhoppningsvis har gästerna med sig kvittot i ett litet kuvert till festen utifall att det skulle bli dubletter.

    Har fått en känsla av att vi kommer att få mycket glas(vilket jag personligen inte vill ha) för min blivande har sagt till varenda en som ringt och tackat ja :"Tja, whiskyglas eller snapsglas... det vill vi ha!"

    Nåja. Vi får väl tacka och ta emot ändå.

  • Bröllopstokiig

    Usch, så tråkigt att ge bröllopsgäster en lista till en specifik butik, där de kan köpa sin gåva! Måste man peka ut precis det man vill ha? Får inte bröllopsgästen använda sin egen fantasi och ge en gåva som han/hon själv tänkt ut?
    Bort med alla listor och pekpinnar!

  • Bröllopstokiig

    Kerstin - Jag var precis som du skeptiskt till önskelista innan bröllopet. Diskuterade precis som du att "folk känner väll oss och vet vad vi tycker om, det blir mer personligt då!" Vi stretade emot länge innan våra respektive föräldrar till slut övertalade oss om att göra en önskelista. Detta var för att våra gäster skulle få en hum om vad vi tyckte om och vad vi samlade på då det kom till glas, bestick, porslin osv. Och våra gäster tyckte alla att det var en jättebra! Med tanke på att vi hade 90 gäster totalt så var det ju så att alla inte kände oss så bra att de verkligen visste vad vi önskade oss! Det var jag som skrev detta inlägg i debatten, fast då under annan psydonym, och jag tycker att idén med önskelista hos en affär är jättebra, nu var det ju bara synd att Cervera klantade till det så fatalt!

  • Bröllopstokiig

    Bara för att man har önskelistan hos en viss butik betyder ju inte att alla gäster måsta handla där. Vi har lagt upp vår önskelista på www.onskeboken.nk.se. Den ligger tillgänglig på Internet, vilket gör att alla gäster oavsett var de är i världen kan gå in och se vad vi önskar oss.

    Qiqi

  • Bröllopstokiig

    Kerstin, vi hade inte talat om för gästerna att vi hade en lista på Cervera utan det hade vi sagt till mina föräldrar samt att vi sammanställt en liten "vanlig" önskelista till dem. De som inte frågade om någon önskelista hade hittat på egna presenter och vi var minst lika glada för dem. Tanken var alltså inte alls att tvinga gästerna att köpa något speciellt utan att hjälpa dem som inte hade några egna idéer. Jag har själv varit på tillräckligt många bröllop för att veta hur svårt det är när brudparet glatt svarar "vi önskar oss inget speciellt, vi bli glada för allt" och de sedan öppnar tre paket med kaffemaskiner av olika slag. Inte kul för vara sig givare eller mottagare!

  • Bröllopstokiig

    Håller med, önskelista blir enklare för gästerna och de som vill köper andra presenter. Vi ska ha Cervera men jag hoppas verkligen att de är bättre här i Malmö..

Svar på tråden Varning för Cervera!