Jag håller med om att du ska kontakta högsta chefen för Cerverakedjan, kanske de känner lite mer ansvar för att behålla ett bra rykte och göra det bästa för sina kunder.
Annars tycker jag ni ska gå vidare.
Det där med presentchecken verkar ju helt absurt, när ni bestämde att ha önskelistan där tycker jag Cervera borde ha meddelat er att det är av största vikt att kunderna köper just det som står på önskelistan. Inte bara presentcheck för att det då inte räknas in på de 10% rabatt som ni får på slutsumman.
Om de inte ger med sig, vilket man får hoppas att de gör så kan du väl be din morbror om kvittot på presentcheckarna och få dem återlösta till pengar och handla i en annan butik, 3000 är ju trots allt en stor summa, om de är snorkiga vill man ju inte gynna dem.
Jag brukar handla på Cervera i Kungens Kurva, Stockholm och där vet de vad service är, personalen är helgulliga. Så jag antar att det är fel sorts människor i fel yrke som du stött på.
Hoppas det löser sig för er!