Orgasm under samlag?!
Billa:
jag tycker inte alls att du är otålig . Det är ju jätte bra att du verkligen engagerar dig i ditt sexliv (låter knäppt men du förstår nog vad jag menar ) och försöker att komma på hur du skall förbättra det!
Jag tror att felet många tjejer gör är att de går och väntar (tålmodigt) och tror att saker och ting skall lösa sig av sig självt och att det enbart har med avslappning att göra. (Tyvärr) är det lite mer komplicerat än så och man måste våga experimentera/förändra och söka information. Man ansvarar själv för sin egen njutning och övning ger faktiskt färdighet .
Tycker för övrigt att killarna har kommit med jätte bra tips här! Kan själv tipsa med samlag från sidan (ungefär som missionären fast man ligger på sidan mittemot varandra). Men sedan är det ju självklart olika från par till par beroende på hur man är "funtad" och vad man tycker om .
Jag tror absolut att psyket kan ligga bakom att många kvinnor aldrig/sällan får orgasm. Dels pga av alla förväntningar som finns på kvinnor och att de inte tillåter sig att slappna av och njuta. Men mycket tror jag beror på att man som kvinna ständigt har matats med att man inte skall vänta sig orgasmer (för det är ju SÅ himla svårt att få) samt att det inte är naturligt för tjejer att experimentera och söka efter sin sexuella identitet (sådant "fult" skall ju inte tjejer ägna sig åt, det är ingen idé osv).
Jag menar inte på något sätt att racka ned på dem som har problem (finns ju både kvinnor och män som har problem med sexuella grejer). Men det är fel att framställa kvinnor som några varelser som generellt sett har svårt att få orgasm och att njuta av sex - när det ofta handlar om okunskap och teknik. Så tror i alla fall jag .