• digital

Föräldrar som betalar?

Jag får intrycket här på forumet att de flesta brudparen betalar sitt bröllop själva. Händer det nånsin längre att t.ex. brudens far betalar, såsom var brukligt förr?

• Svar på tråden Föräldrar som betalar?
  • Johanna N

Mina föräldrar står för hela kalaset! Min blivande har ju självklart betalat för ring och sina kläder. Vår bröllopsresa betalar vi tillsammans.

• Lojna

Bådas föräldrar betalar vårt bröllop. De står för allt utom ring och resa.

Tror inte det är så vanligt att BARA brudens pappa betalar...

• Fru D

min pappa o mamma står för maten o spriten, och mina svärföräldrar får vi 5000 av. Det blir lokalhyra, blommor o musik....
    Kläderna o det andra står vi för :D

• anne på grönkulla

Min mamma betalar bröllospmiddagen (upp till 18 personer på restaurang). Eftersom vi åker utomlands får dessutom alla medresenärer betala sina reskostnader själva.

• Skidbrud (gift)

Jag vet att mina föräldrar kommer att stå för en del av kalaset. Sen får vi se vad min m2b föräldrar säger. Har inte tagit upp det med dom ännu.
    Men sen kommer vi att vilja betala en del själva!

• Maran

Vi hade planerat att betala hela vårt bröllop själva och kanske få ett litet bidrag från mina föräldrar. Vi fick dock nästan halva kostnaden av mina föräldrar så vi blev inte helt ruinerade.

• Fresan

Våra föräldrar erbjöd sig själva att betala festen åt oss. Vi tackade ja och fick en helt perfekt fest.
    Att de sen inte kunde låta bli att smyga in lite slantar här och var är så typiskt föräldrar.

• Tosserydsbrud

Vi har fått 10 000 av vadera föräldrar par resten betalar vi själva

• discodivan

vi har inte fått erbjudande om 1 krona från någon sida, så vi får snällt betala vår egen fest

• Jema

Vi var beredda att betala allting helt själv, men våra föräldrar överraskade oss och de ska nu betala hela festen tillsammans.
    Vi kommer att spara MYCKET pengar på det.

Jema

Svar på tråden Föräldrar som betalar?