Föräldrar som betalar?
Jag får intrycket här på forumet att de flesta brudparen betalar sitt bröllop själva. Händer det nånsin längre att t.ex. brudens far betalar, såsom var brukligt förr?
Jag får intrycket här på forumet att de flesta brudparen betalar sitt bröllop själva. Händer det nånsin längre att t.ex. brudens far betalar, såsom var brukligt förr?
Vi får 1/3-del av min blivandes föräldrar. Ca 10 000 från mina. Resten betalar vi själva dvs ca hälften (för själva festen). Resan står vi själva helt för.
Min mamma kommer nog hjälpa till mycket med betalningen. Jag har redan fått 5000 kr och hon så att hon skulle sätta in pengar i omgångar på mitt konto och jag fick lova att det bara skulle vara till bröllopet. Det villkoret hade jag inga problem med
De första 5000 kr ska gå till att betala bokningsavgiften på lokalen. Men vi har självklart täckning för hela vår budget och alla pengar man får extra är ju bara ett plus.
För oss var det självklart att vi skulle betala, eftersom vi tjänar mycket bättre än våra föräldrar.
Min mans föräldrar gav oss dock en stor fin Tempursäng i present (som vi annars hade fått betala själva) och mina föräldrar snek sig till att betala Rolls-Roycen, blommorna och lite andra småting + att de jobbade som tokiga för oss. Helt ovärderlig hjälp för oss som bor i Norge och inte helt lätt kan ordna med praktiska saker på plats.
Det är väl lite skillnad hur gammal man är också. Mina föräldrar kommer att betala en stor del av vårt svenska bröllop, och min blivandes föräldrar kommer att betala en stor del av vårt amerikanska bröllop.
Vi har räknat med att betala allt själva Men nu när vår bröllopsresa skulle betalas, så förde dom över hela beloppet (30.000kr!) till vårt konto
Det var deras bröllopspresent till oss sa dom.. Helt underbara!!
Mina föräldrar tillsammans med min blivandes föräldrar står för ca hälften av kostnaderna för bröllopet.
Mina SNÄLLA föräldrar betalar för hyra av slott och brakmiddag, vin samt inkvartering för 70 personer. Utöver detta pröjsar de alla resor för hela släkten (11 pers från Sverige till Frankrike), diverse restaurangbesök för tärnorna, presenter till oss (äkta matsilverbestick) och, ja, jag tror att jag slutar här. Och då har jag envist avstyrt att de skulle betala min brudklänning... där går min gräns.
nä...mina föräldrar vill nog inte lägga en krona på vårt pga att vi "smiter" iväg o gifter oss i LasVegas utan att dem vet nåt.....!anar att d inte kommer bli så poppis! MEN d e ju VI som ska gifta oss o då e d ju VI som bestämmer!
Vi betalar vårt bröllop alldeles själva, i alla fall är det det som är planen just nu. Jag vet inte om jag skulle vilja ta emot pengar av mina föräldrar även om de erbjöd sig, jag tjänar mycket bättre än vad de gör och skulle nog känna mig mer komfortabel med att ta emot hjälp i form av deras tid istället...
Vi har delat upp det så att vi betalar 1/3, blivande makens föräldrar 1/3 och mina föräldrar 1/3. Plus att de båda föräldraparen hjälper till en massa
1/3 jag och m2b
1/3 mina foraldrar
1/3 min m2bs foraldrar