• Dippan

    Intimt problem..

    Hej allihop!

    Detta är lite privat, men så är man ju anonym här också.. och jag skulle verkligen vilja höra hur det är för andra.

    Ibland efter att jag har varit "intim" med min pojkvän så blöder jag, men väldigt lite. Jag kan också "spricka" lite grand på utsidan (svårt att förklara), men bara en halv centimeter ungefär. Inget av detta känns under själva akten, utan jag upptäcker det efteråt. Jag är absolut inte spänd eller torr eller någonting så jag vet inte vad det kan bero på.

    Jag har haft gyn undersökningar, men har inte fått något resultat pga otillräckligt prov (måste göra om hela undersökningen) och pga att de glömde skriva mitt namn på prov nummer två!!!!

    Jag ska så klart göra det igen (!!!!) men under tiden tänkte jag kolla om någon annan har liknande erfarenheter?

  • Svar på tråden Intimt problem..
  • Jengirl

    Dippan

    Jag har aldrig hört något sådant. Kvinnan ska vara väldigt töjbar.

  • loppalina

    Vad är det för prover du skall ta om Dippan?

  • Saintly

    Jag har samma problem....
    Det känns nästa som att vara oskuld varje gang...
    Vet dock inte vad det beror pa eller vad man kan göra at det...tyvärr..

  • NokGroda

    Jag minns inte detaljerna, men jag har läst om p-piller och/eller andra mediciner som kan göra att slemhinnorna inte är lika tåliga som de ska vara..

    om jag var ni skulle jag kontrollera alla mediciner jag äter ifall någon har en sådan här biverkning. jag skulle också börja äta vitaminpiller eftersom brist på något ämne kan göra kroppen knepig..

    lycka till!

  • Nickolina

    jag kan också blöda lite ibland...Det verkar som om man är väldigt skör där på så vis att man har tunna ytliga blodkärl...Så om det har varit typ lite hårdare ;) Så kan det hända...Det blöder ju så lite...jag har aldrig ens tänkt på det som ett problem...Gör det ont och håller på länge?

  • Dippan

    Hej!

    Tack för svar!

    Nej, detta gör absolut inte ont alls, jag märker inget förren efteråt. Jag blöder ytterst lite, det är mera som några rosa flytningar och håller bara i sig ungefär 12 timmar.

    Jag är inte helt säker på vilka slags prover som skulle bli tagna. Sköterskan sa att vi skulle passa på o kolla allt: klamydia, andra infektioner, vanligt cell prov mm. Men hon glömde ju att skriva mitt namn på proverna så det blev ju som sagt inget med det! Får väl göra om det - och jag hatar sådana här undersökningar. Jag har byggt upp någon slags fobi mot det nu så jag faktiskt började gråta sist!! Lite pinsamt, men jag tycker att det är helt otroligt att hon klantade till det när on såg hur mycket jag hatade det.

  • Meddelande borttaget
  • Bacillen

    Hej!

    Frågan är: blöder det från sprickorna eller inifrån slidan?

    Jag har också haft problem tidigare med att det blödde vid samlag (inifrån), vilket visade sig vara cellförändringar. Med andra ord är det av intresse att göra ett cellprov. (Man kan ju säkert blöda av andra anledningar också.) Cellförändringar kan gå tillbaka av sig själva. Beroende på hur allvarliga de är så avvaktar man för att se om de går bort av sig själva eller så gör man ett ingrepp (skär bort yttersta delen av livmodertappen - konisering). Jag har blivit koniserad två gånger.

  • Celia~

    Dippan, gynekologen har inte sagt något om svamp?När jag hade svamp gick jag väldigt lätt sönder "där nere" när jag hade sex. Efter en intensivkur mot svamp så försvann alla symtom och har inte fått "sprickor" sedan dess.

  • Dippan

    Hej!

    Bacillen, det är en väldigt intressant teori som du kommer med. Sköterskan sa något om det; att det var ofarligt men om det var jobbigt så kunde man göra något slags ingrepp. Men hon var inte säker på att jag hade det.

    Förresten så fick jag resultatet från gyn-udersökningen och allt var tydligen normalt och alldeles som det skulle!! Det hade blivit något slags missförstånd med resultaten eller något, verkar lite rörigt tycker jag..

    Celia - jag spricker lite på utsidan (som Saintly sa; jag känner mig som en oskuld varje gång..)och blöder lite innefrån, mera som rosa flytningar. Det där med att spricka tycker jag känns konstigt eftersom jag är väldigt avslappnad och redo (tro mig Lilltån, inget glidmedel behövs!). Hur vet man om man har svamp? Det kliar aldrig eller så. Jag kan lägga till att jag nyligen hade ett Klamydia test som också var negativt.

    Tack för att ni svarar, tjejer!!

  • Piloten

    Det jag funderar på är vilket p-medel du använder? När jag använde p-piller eller p-ring hade jag samma symptom som du, men nu har jag lagt av helt (ska få spiral nästa vecka) och tycker att det blir bättre o bättre. Ett tips är endast använda lactacyd eller liknande nån enstaka gång och annars bara använda "apotekets olja för intim" (vit flaska, rosa kork). Jag använder den efter sex och tycker den är superbra!

Svar på tråden Intimt problem..