• loly

Stenungsund 2006

Hej! Jag skall gifta mig i Ljungskile 12 Aug 2006. Håller också på för fullt, har dock inte hunnit med inbjudningar än, men skall också ha tema havet då vi är seglare. Tänkte grått-, duvblått-, creme-, sandfärg samt stenar, musselskal, tjärtamp och... sen har jag inte kommit längre. Funderar fortfarande ganska mycket!

Jag behöver tips för bröllopsnatten, vart finns det mysigt boende i närheten? Jag funderar också på att ha den på en båt? Kanske hyra en och lägga i viken utanför.

Sen behöver jag tips om billig serveringspersonal i området. Unga tjejer och killar som tycker det är roligt att servera och behöver lite extra pengar. Nån som vet något?

Oj, det blev ett långt inlägg, men ni vet ju hur det är - det bara bubblar med frågor och funderingar!!!

Lycka till, och kom gärna med tips!

• loly

aha! Smart. Tack för bra tips!

Otroligt tacksamt att dela information / idéer så här!

• loly

vi har hyrt ett privatägt hus vid havet under en vecka. Familjen skall bo där med oss först och sen avslutar vi med bröllop på lördagen, ca 40 gäster.

Vad är det för lokal ni skall ha?

• loly

aha, kollade precis in bokenäs. Vad fint! Jag älskar ju skärgården, och allt som hör till. Hur många gäster skall ni ha?

• loly

Orustbrud:

Vilken härlig lokal, imponerad! Lagom antal gäster också. Jag har också skippat en massa släkt som man inte ungås med. Vi bjuder bara föräldrar och syskon. Och vänner förstås!

• loly

Tack för det Augustibrud-06! Har precis upptäckt hur fantastiskt det är här! Jag uppdaterar gärna med mer info snart, skall bara få alla bokningsbekräftelser först!

• loly

Tack 060603!

Jag är uppvuxen i Göteborg och bor nu i Stockholm. Ljungskile blev det av en slump. Jag har alltid seglat mycket längs kusten (och bilat) och känner mig hemma hela vägen. Jag komfirmerades på Åh och har semestrat i Ljungskile på sommrarna. Nu har familjen sommarhus i Fjällbacka.

Sen hittade jag huset som festen skall vara i. Det var det som avgjorde. Jag ville ha festen åtmindstone över helgen men nu blir det en hel vecka!

Svar på tråden Stenungsund 2006