Stenungsund 2006
Inka77:
www.ciprian.se/
Inka77:
www.ciprian.se/
kan inte låta bli att skratta nu har alla här nog svarat olika klänningar som favorit Stackars Lindha
Augustibrud 06: tyckte fotograf Cecilia var lite dyr tyvärr
Nu till en HELT annan fråga (här varvar jag villt) *ler*
: BAND på bröllopet?
Jag har kontakt med ett super-band i Göteborg som spelar på bl.a. bröllop. Ett gäng på ca 5 killar som är anställda på ett av stans "finare" ställen som band, men som gör bröllop mm vid sidan om...
Min fråga: Är det VÄRT pengarna tror ni?
De bokar av HELA dygnet (från 07.00 till 07.00 om vi så önskar) spelar & sjunger i KYRKAN, spelar trevlig bakgrundsmusik vid lokalen då gästerna anländer, spelar i pauserna under middagen, samt spelar sen 45min x 3 under den efterföljande kvällen vilken musik vi vill med "önske-inslag" från gäster. För detta (inklusive 16 mils resa tur& retur) vill de ha 12000
Tycker det lät mycket (särskilt med tanke på vår budget) MEN om jag försöker motivera mig själv:
¤ Vi har sparat mycket pengar på lokal, bra catering, alkohol från Tyskland, klänning
¤ Hyr man separat sång till kyrkan kostar det mellan 1500-4000 för 3 låtar--nu får vi underhållning hela dagen utan att behöva anställa DJ eller tvinga pappa byta cd-skicor
¤ funderar på att strunta i servering av maten vid bord ( =många servitörer) & istället ha självservering + anställa en kompis som serverar vin till gäster + står i baren sen till kompispris
Kan det inte vara mycket värt för stämningen att ett live-band finns, eller är det onödigt?
Give me your thoughts!
Esereth: Vigselförrättaren heter Ann-Christine Olofsson, arbetar för både Orust & Tjörn tror jag!
Hittade hennes nummer på Orusts hemsida:
0304-431 18
Kan varmt rekomendera henne alltså
Lycka Till!!
Jag står utan PRÄST & KANTOR pga semestertider i Morlanda pastorat. ÄR inte det lite konstigt? Betalar medlemmarna, om man skall hårdra det, bara kyrkoskatt för 10 månader/år då efterssom ingen präst finns tillgänglig under juli-augusti?
Har jag betalat kyrkoskatt utan att ens få en präst vid förhoppningsvis mitt enda bröllop i detta liv?
Ska man då dra saken ett steg längre: om jag DÖR på sommaren & vill begravas där: är det inte så lämpligt då kanske? *garv* nej förslåt min morbida humor... men ligger det inte liiiite i det ändå?
Ja äntligen lördag
Nu tänkte jag införa ännu en fråga att diskutera: VIKTEN
Tänker ni mycket på er vikt?
Jag har börjat tänka mer & mer efterssom jag vill HÅLLA min vikt (tenderar att gå upp 4kg på vintern men har hittills gått ner dem igen till sommaren (kroppen kanske går i "ide")
Lindha: aha; har du fått barn?! Grattis! (har missat lite info i tråden märker jag)
Du såg ju ut att vara i kanonform på de klännings-bilder du visade *avundsjuk* vad ska JAG skylla på i så fall
Hur gammal är ditt barn nu?
Här är äntligen en bild på "min" klänning som jag beställt & förhoppningsvis får i december
Tycker dock att bilden inte gör klänningen riktig rättvisa
Den har ganske långt släp med "rosor" spritt lite "slarvigt" över släpet. 2-delad. Har små små "kristaller" på livet samt löst fästa tygbitar nästan som "droppar" spridda över klänningen. (Herregud vad jag är dålig på att förklara!)
men AXELBANDEN är "off-the-shoulder" & inte som hon har det på bilden...
Är det inte konstigt: hade jag sett den på bild hade jag tänkt "den var rätt fin", likadant tänkte jag då jag såg den i butiken. Men när jag fick PÅ MIG den så tyckte jag att helheten blev så jätte-bra
askepot-brudekjoler.sykel.pil.dk/index.php&product_id=61
PS: om ni trycker på "förstoringsglaset" under bilden ser man klänningen bättre tycker jag
Vi bjuder ca70 pers, så räknar med kanske 60 gäster?
Var det någon här som har erfarenhet av Mias Catering?? Kanonpriser var det ju, men är kvalitén bra?
Inka77: Håller med HeWi angående kyrkan