Säger han att han inte älskar mig så måste jag väl bara acceptera?
Hej alla, jag är kanske i en situation där mitt enda rätta val borde vara självklart, men eftersom det går emot min egen vilja (och känslor) så skulle jag nog ändå behöva lite bollning med andra människor.
Jag har haft en relation med en kille sedan två dryga år nu och under den tiden har mina känslor i princip bara blivit starkare och säkrare. I vintras tog han upp att han inte längre kände likadant för mig, att han var osäker på om han älskade mig etc men tillstod hela tiden att han verkligen tyckte om mig, att jag betydde jättemycket för honom och att han inte på något sätt egentligen var intresserad av någon annan eller ens efter att leta efter någon annan, men hans känslor hade tagit slut det var han säker på. Det ska också tilläggas att detta inträffade bara någon månad efter att jag flyttat "hem" efter att ha bott ca 20 mil bort under våra först 18 månader tillsammans.
Sedan dess har vi haft ett struligt halvår med en dryg månads ordentligt uppbrott. Efter denna månad tog vi dock åter upp kontakten, han var gulligare än någonsin och verkade verkligen ha saknat mig, vi sa aldrig att vi blev tillsammans igen men eftersom det var bättre än på länge mellan oss så kändes det i princip så och jag började hoppas igen. Nu ska jag åter flytta 20 mil bort (studier) men vi har ju tidigare klarat distans utan problem så jag hade inte tänkt så mycket på det. I helgen tog han dock upp att han vill att vi avslutar en gång för alla nu, för att det rent "tajmingsmässigt" är bra för båda (båda har rätt mkt att göra nu ett tag och vi bor 20 mil ifrån varandra). Han säger fortfarande att han inte älskar mig, men att han tycker väldigt mycket om mig. Han vill att vi ska vara bästa vänner och ha det ungefär som tidigare (med undantag för sex möjligtvis), han säger fortfarande att han inte kommer att stressa att träffa andra, vi trivs väldigt bra ihop och har väldigt kul. Trots hans tydliga besked kan jag inte låta bli att känna mig lite förvirrad. För mig har det känts helt perfekt med honom, och han har hela tiden varit mycket omtänksam och mån om att hjälpa mig med saker. Han verkar helt enkelt tycka väldigt mycket om mig. Under den här struliga tiden har vi regelbundet pratat om hur vi har det och han har hela tiden poängterat att han trivs ihop med mig men att han inte vill att jag ska må dåligt, så vi ska följa mina känslor eftersom jag hela tiden varit den som "älskat mest". Ja, jag antar att jag bara borde sätta igång och glömma honom, kanske klarar jag att vara vän senare. Men mitt hjärta vill inte, han är verkligen den härligaste kille jag träffat i hela mitt liv, jag vill inte ge upp honom! Vad tror ni andra, säger en person att han inte älskar en så har man väl bara att sluta hoppas och acceptera hans ord? (trots att det fortfarande är jättebra när vi träffas) Jag fattar bara inte vad det är som "saknas" när allt alltid är så bra mellan oss (från mina sida sett)...