Inlägg från: Cute Lilla My |Visa alla inlägg
  • Cute Lilla My

Säger han att han inte älskar mig så måste jag väl bara acceptera?

Jag känner, till dels, igen mig själv för ca 7-8 mnd sedan. Mitt ex gjorde precis som killen du träffar/träffade, sa en sak och gjorde en annan. (Kort förklarat, vi var förlovade hade planerat att gifta oss nu i augusti, men flyttade "på prov" i från varandra i januari) Han gav intryck av att vilja att det skulle bli bra och oss igen, men det blev aldrig bättre, och jag orkade till slut inte vänta mer på att han skulle komma fram till vad han ville. Det jag vill säga med detta är att jag tror att jag, och många andra speciellt tjejer, tolkar och övertolkar många saker. Och när man själv älskar och den andra parten gör och säger saker som kan tolkas positivt, ja då gör vi det för att vi så gärna vill att det ska vara så.
    Personligen tycker jag att du borde släppa den här killen. Han har ju tydligt gjort klart att han inte har de samma känslorna för dig längre.
    Det kommer ta tid, men tiden läker de flesta sår. Men det är självklart otroligt jobbigt när det håller på som värst, och det känns inte som om det någonsin kommer bli bättre. Men det blir det!
    Jag har faktiskt träffat världens mest underbara kille, och vi har precis flyttat ihop. Lite tidigare än planlagt p.g.a yttre omständigheter, men det känns verkligen bra. I honom har jag hittat egenskaper jag saknade hos exet, men trodde mig kunna leva utan.
    Hade någon sagt det här till mig för ett halvår sedan hade jag skrattat åt dom. Då grät jag morgon, middag, kväll och tyckte att livet inte var värt att leva. Men det är det! För man vet aldrig vad som väntar en. Hoppas att mitt svammel kan hjälpa dig lite.
    Stor kram från mig till dig

Svar på tråden Säger han att han inte älskar mig så måste jag väl bara acceptera?