•  ~carpe diem~

Nya bibeln för din självkänsla!!!

Som en del av er har läst här så går jag igenom en tung tid i mitt liv, ska försöka bli fri från min viktfixering och ständiga missnöje med mig själv.

Jag vet att många med mig har samma problem (det märks av det som skrivs här om bantning), därför vill jag rekomendera en helt suverän bok jag just läst ut.

NORMAL OCH FIN av Caroline Eriksson

En suverän bok som inte handlar om att förändra sin kropp, utan att förändra inställningen till sin kropp.
    Den kommer att bli min nya bibel och följeslagare!!

• Svar på tråden Nya bibeln för din självkänsla!!!
  •  ~carpe diem~

Är det ingen som läst den och vill ge sin åsikt??

Jag önskar att alla skulle läsa den, jag lovar att man får hjälp med perspektivet på allt som har med vikt och bantning att göra.....

• Sanne-06

Vad fint att du hittat en bok som gett dig nytt tänkande! Det är antagligen allt för många som fokuserar och är besatt av sin vikt.

Jag kan bara tala för mig själv, och för mig är det viktigaste att jag känner mig pigg och frisk, och har maximal energi. Om detta sedan uppnås genom kost eller "vård av själen" eller en kombination av dessa är en annan femma.

Lycka till, och hoppas allt ordnar sig för dig!

Sanne

• Sweetchili

Jag har inte läst boken bara läst om den. Ska nog ta och skaffa den och se om det kan vara något för mig. Tack för tipset!

•  ~carpe diem~

Ja, läs den säger jag bara.
    Jag köpte den på bokus på nätet, billigare än bokhandeln tror jag.
    Hoppas du gillar den.

• Ellte

Ja jag såg nåt om denna boken på tv/i nån tidning och tänkte att jag måste läsa den :) Bra att höra från någon som läst den, nu måste jag shoppa den:D

•  ~carpe diem~

Jag puffar upp och hoppas att fler läser detta. Nu när jag arbetar med mig själv blir jag upprörd när jag läser om alla människor som förtvivlat söker lycka genom viktnedgång, inse att det är mycket få som verkligen blir lyckligare, det sitter i huvudet och inte i kilon.
    Kicken man får av viktnedgången är ofta inte långvarig, istället kommer ångesten och det dåliga samvetet krypande när man inte klarar av de uppoffringar det faktiskt är att hålla den lägre vikten.

Läs boken så kommer ni förstå vad jag menar, är inne på fjärde varvet i den nu, bara för att peppa mig med Carolines vettiga synsätt på det hela.

Svar på tråden Nya bibeln för din självkänsla!!!