• Ophelia

Han vill inte ha sex

Jag traffade en ny kille for inte sa lange sedan och jag trivs valdigt bra med honom. Vi har massor av saker gemensamt och pratar i timmar om allt mojligt och han far mig att skratta sa att jag viker mig. Men han ar inte speciellt intresserad av sex. Min erfarenhet ar att de forsta manaderna da man ar nyforalskad ar man ganska aktiv i sangen, men han ar annorlunda. En kvall fragade jag honom skrattande om han verkligen ville lasa en bok och inte gora nagot annat. Da forklarade han att han naturligtvis tycker om sex, men det ar bara en av manga saker som han gillar att gora. Pa ett satt ar jag glad for det visar att han umgas med mig for att han tycker om mig som person och inte for att han bara vill ligga med mig, men a andra sidan oroar det mig eftersom for mig ar det en viktig del i ett forhallande. Det skapar narhet och ar det som sarskiljer en pojkvan ifran en van. Speciellt i borjan. Tillagas kan att jag ar 30 ar, han ar 29 och vi har traffats (intensivt) under ca 1,5 manader. Jag ar ingen sexgalning, men efter sa pass kort tid tillsammans ar jag van vid att man i alla fall har sex varje gang man sover over hos varandra. Jag tror att det kan bli ett problem for mig. Nagon som kanner igen sig?

• Svar på tråden Han vill inte ha sex
  • Bås

Jag tror att han vill men avvaktar till rätt tillfälle. När han är och känner sig avslappnad. Han känner kanske att du gärna vill och han är rädd för att misslyckas och det inte blir så bra som han önskar. Spänningar i kroppen och sex är ingen bra kombination för en man he he he. Jag vet för jag är man själv.

• pickolina

Olika stark sexdrift är ett otroligt vanligt problem för många par... Prata med honom om det, hur du känner och hur han känner... Sedan måste du känna efter. Om detta är tillfälligt eller om han säger/det visar sig att han faktiskt har en svagare drift än du har så måste du fundera på hur och om du kan leva med det, för om du mår dåligt av det så kommer han känna sig pressad och må dåligt av det och då hamnar ni i en ond cirkel.. Dessutom så brukar de som känner sig pressade av den som har starkare drift ofta dra sig tillbaka ytterligare när de känner pressen från partnern.. Å då blir det ännu värre..

Dr.Phil brukar säga en sak som jag tror stämmer väääldigt bra. Sex är bara 10% av ett förhållande MEN det kan bli upp till 90% av förhållandet om/när det inte fungerar.

Jag skulle personligen inte klara av ett förhållande där partnern hade mycket starkare eller mycket svagare drift än jag själv har.

Men många har det så och då gäller det att hitta en kompromiss som fungerar för båda annars kommer det aldrig att fungera, det kommer att tära på er båda två....

• Ophelia

Tack for era synpunkter. Jag oroar mig en del eftersom jag tror att hans ointresse av sex kommer att innebara att jag ocksa drar mig under. Annars kommer jag att tanka "gor han det for min skull" nar vi ligger med varandra och kanna mig oattraktiv och avspisad. Det kommer naturligtvis att forvarra situationen ytterligare. Vi har talat om det, och han vet hur jag kanner. Men egentligen finns det inte sa mycket att saga. Det ar ett faktum och inget som kan ändras oavsett hur mycket vi talar om det. Jobbigt...

• EhjärtaK = sant

Det behöver ju inte vara så att han har låg sexdrift och alltid kommer vilja ha lite sex.

Alla människor ser det inte som en självklarhet att ha mycket sex i början av ett förhållande (1,5 månader är ju väldigt kort tid) - utan vill låta det mogna med tiden. Även om man är som mest pirrig i början så är det ju även då man är som mest nervös och kanske funderar mycket över vad den andre parten tycker/tänker och känner och därför blir lite osäker själv. Detta tror jag kan gälla för både män och kvinnor.

Om jag var du så skulle jag ge det lite tid och visa vad jag själv känner och vill. Det är bättre att föreslå olika saker än att ifrågsätta och anklaga osv.

Men på sikt så är det självklart viktigt att man drar åt samma håll och vill ungefär samma sak. Men det är även viktigt att kompromissa - då utvecklas man ofta tillsammans!

Hoppas att det går bra för er .

• pickolina

Om du tar initiativet till sex då, vad händer då??? Nobbar han dig eller går han igång..??? Han kanske behöver lite "uppmuntran"...

• Ophelia

Ibland da jag har tagit intiativ har han ignorerat det och fortsatt lasa, slumra eller vad han holl pa med. Jag har da slutat eftersom det tydligt att han inte varit intresserad. Detta hander inte varje gang, men efter ett nattliga samtal da han berattade att han inte ar speciellt intresserad av sex har jag slutat att ta intiativ, eftersom jag inte vill pressa honom. Jag har haft ganska manga relationer bada korta och langa, och detta ar ett helt nytt problem for mig. Kanske har jag bara haft tur som traffat jamnspelta partner tidigare.

• pickolina

Vad jobbigt.. Lider med dig. Hoppas verkligen att ni hittar en lösning på det där. Verkar ju dock som att det blir lite upp till dig, om du är villig att leva med att ha mindre sex än du egentligen vill/behöver.. För han verkar ju vara ganska öppen och bestämd med vad han vill (inte vill).. Det verkar ju inte alls som att det är för att han känner sig osäker etc utan helt enkelt så att han inte har ett sådant stort behov av sex. Förstår att du känner att det kan bli ett problem..jag skulle känna precis som du...

• Pink Lady

min för detta var inte heller speciellt intresserad av sex, vilket clashade totalt med mig eftersom jag gärna har mkt sex och ofta. Med de killar jag haft innan har jag aldrig stött på detta problem ...mitt ex kunde verkligen få mig att känna mig oattraktiv genom att han inte ville ha så mkt sex.

Kan ju säga att han e ju mitt ex av en anledning, men jag "stod ut" i 2 1/2år i hoppet om att det kanske kunde ändra sig...vi hade det superbra i alla andra lägen, men som någon skrev här tidigare...är det problem så upptar det 90% av relationen...och det gjorde det verkligen i mitt fall.

Har nu träffat en ny underbar man nu som tackolov har samma aptit som jag, och jag är superlycklig. Jag hoppas verkligen att du kommer fram till något som passar dig, kan du tänka dig ett liv med lite sex? För jag tror inte han kommer förändra sig med tiden...han är 29år gammal...o du vet ju vad de säger om gamla hundar...

• Cassiopeja

Har det ungefär som du.. I vårt fall beror det nog mest på att han är lite osäker ganska oerfaren sexuellt. Tror att jag skrämde slag på honom i början med massor, för honom, avancerade grejor. Jag tog initiativet till 6 i början av vårt förhållande för att jag märkte att han tyckte att det var svårt. Dock så sviktade hans förmåga (styvhet) en del då.. Därför har jag nästan slutat med det nu och vill att HAN ska ta initiativet då det brukar fungera bättre. Känns lite jobbigt att svassa runt i (som av en händelse) sexiga kläder m.m för att ha ska bli sugen och ta initiativet..

• algit

Jag tror inte det blir bättre.Har man inte mycket sex när man precis har träffats lär man aldrig ha mer av det.
    Har en vännina som träffade en man de hade sex max en gång i veckan första tiden.
    Och nu efter tre barn behöver jag säga att de har typ aldrig sex.Han är inte intresserad.

Det finns något sånt klokt sagt av någon att :stoppar man en kula i en burk varje gång man har sex första tiden när man är förälskad och sen( när man landat typ) tar ut en varje gång man har sex så tömmer man aldrig burken.

• pumpa

algit:

Sån stor burk finns inte..

Eller: Den burken har vi aldrig slutat fylla...

Eller: Den har vi tömt för länge sen...

Jag är väl knappast en extrem kille men jag har inte haft ett enda förhållande där man inte har sex minst varje dag om tillfälle ges. I alla fall under själva förälskelsefasen. Jag tror nog att vi båda (frugan och jag) tycker samma sak och att vi lugnt kan acceptera att det bara blir 4-8 ggr per månad nuförtiden.

Men det måste vara ovanligt med en kille som tackar nej till sex. Kanske en generalisering -men visst brukar väl killar i allmänhet vara jäkligt mycket mera "på" än tjejer??

bra gissar..

• NokGroda

Ophelia: överanalysera honom inte. antingen frågar du och förhoppningsvis berättar han varför han inte är så sexinstresserad.

eller så accepterar du att han inte vill ha lika mycket sex som du.

eller så skiter du i den frigida typen och skaffar nån som passar ihop med dig på fler plan.

det handlar ju inte om hur ofta man har sex, utan om att båda parter ska känna att de är nöjda med frekvensen (och kvaliten självklart).

• EhjärtaK = sant

pumpa:
    jo, det är ju den rådande fördomen (dvs. att killar är mer på än tjejer ).

Jag vet inte om det stämmer, men efter att ha varit här på BT ett tag så tycker jag att tjejer rent generellt verkar vara ganska "på" de med .
    Sedan är det nog olika perioder av livet. Män är som mest intresserade av sex i 20-årsåldern och för kvinnor börjar det lite senare (30-årsåldern). Det är ju lite synd eftersom man då ofta går om varandra, och att kvinnans mest sexuella period tyvärr samanfaller med den tid som man ofta skaffar barn eller har småbarn.

• gos-nos

Har väl ett liknande problem. Jag tror inte att min pojkvän är ointresserad av sex, men ofta känner jag mej avvisad och då känns det som att han bara inte tänder på mej.

Jag påtalade att jag tyckte att vi hade för lite sex - kanske varannan gång vi sover ihop, vi har träffats ett halvår - men han höll inte med. Med andra killar har jag haft sex uppemot 5 ggr på en natt, med min nuvarande ligger rekordet på 2 eller 3 ggr.

Vet inte hur jag ska få igång honom (har startat en tråd på det). Känner mej fånig i spets och är absolut inte den som kör en strip-show för att tända killen min.

• lingonhumla

ehh.. Jag tror nog att du ska lämna honom. Det blir nog tyvärr inte bättre.. Allt snack om "vänta tills man är trygg" är säkert bra.. Men - han har ju sagt att han inte är så intresserad generellt!! Vill du verkligen leva med det? Ok, good men are hard to find.. men, inget sex? Är det värt det? (Någon som brukar kolla på sex and the city..?) Eller - är det helt sjuuukt bra när ni väl gör det?
    Du borde nog itta någon som kan ge dig ALLT du förtjänar istället! Kram!

Det finns något bättre därute!

• Tant Pernilla

And a hard man is good to find!

Jag tror inte heller att ni kommer att bli bättre synkade om ni inte är det nu. I början av förhållandet tycker i alla fall jag att man borde vara lika "på"... Sen efter ett tag kan man få komma lite i otakt, men då vet man ju i alla fall att man i botten är lika, eller kan gå i takt, eller vad man ska säga.

Tror inte heller att det är vanligare bland män att vara på. Har tjejkompisar med starkare drift än sina pojkvänner och tvärsom. Fast, jag tror nog att det förra är vanligare, när jag tänker efter...

• Nonika

Pumpa;
    Ett tyvärr vanligt synsätt hos killar

Jag citerar min sambo: Jag är övertygad om att tjejer har LIKA STOR LUST som killar.

Och jag kan bara hålla med. Förstår inte varför killar av naturen sulle vara födda med större sexlust. Däremot formas vi av samhällets normer mycket, dvs att tjejer inte ska vara lika "på" och att det är konstigt eller rent av fel med tjejer som är k*ta.

Jag har flera vänninor som berättat att deras män inte har lust lika ofta som dem.

• Frances

Lamna, annars star du dar om en 2 ar med sex hogst 2 ggr per ar....

Svar på tråden Han vill inte ha sex