• pickolina

Han vill inte ha sex

Olika stark sexdrift är ett otroligt vanligt problem för många par... Prata med honom om det, hur du känner och hur han känner... Sedan måste du känna efter. Om detta är tillfälligt eller om han säger/det visar sig att han faktiskt har en svagare drift än du har så måste du fundera på hur och om du kan leva med det, för om du mår dåligt av det så kommer han känna sig pressad och må dåligt av det och då hamnar ni i en ond cirkel.. Dessutom så brukar de som känner sig pressade av den som har starkare drift ofta dra sig tillbaka ytterligare när de känner pressen från partnern.. Å då blir det ännu värre..

Dr.Phil brukar säga en sak som jag tror stämmer väääldigt bra. Sex är bara 10% av ett förhållande MEN det kan bli upp till 90% av förhållandet om/när det inte fungerar.

Jag skulle personligen inte klara av ett förhållande där partnern hade mycket starkare eller mycket svagare drift än jag själv har.

Men många har det så och då gäller det att hitta en kompromiss som fungerar för båda annars kommer det aldrig att fungera, det kommer att tära på er båda två....

• pickolina

Om du tar initiativet till sex då, vad händer då??? Nobbar han dig eller går han igång..??? Han kanske behöver lite "uppmuntran"...

• pickolina

Vad jobbigt.. Lider med dig. Hoppas verkligen att ni hittar en lösning på det där. Verkar ju dock som att det blir lite upp till dig, om du är villig att leva med att ha mindre sex än du egentligen vill/behöver.. För han verkar ju vara ganska öppen och bestämd med vad han vill (inte vill).. Det verkar ju inte alls som att det är för att han känner sig osäker etc utan helt enkelt så att han inte har ett sådant stort behov av sex. Förstår att du känner att det kan bli ett problem..jag skulle känna precis som du...

Svar på tråden Han vill inte ha sex