• Malla H

Midsommarafton 2006

Någon som ska gifta sig på midsommarafton 2006..?
    Hur långt har Du/Ni kommit i Din/Er planering ?

• Svar på tråden Midsommarafton 2006
  • jespers darling

vi funderar på det... får återkomma när vi bestämt oss

• jespers darling

Nu har vi bestämt oss för midsommarafton!! känner mig helnöjd

• Steffens

Vi har också bestämt oss för midsommarafton! Kyrka, lokal, tärnor och toastmaster fixat.

• Maalla

Roligt ! Grattis !!
    Vilken tid har ni bokat kyrkan ? Hur har ni tänkt lägga upp "programmet" i kyrkan ?

Vem ska man fråga att bli tärna osv ? Är det ens syskon eller ens bästa vänner ?

• Steffens

Kyrkan är bokad till 16.00, dem har en vigsel i en annan kyrka,i samma församling, innan. Skönt att det inte är precis innan i samma kyrka som vår.
    Vi har inte pratat om hur vi ska lägga upp det i kyrkan än. Har ni?
    Jag ska ha 2 tärnor, min syster och min bästa komis. Jag kunde inte välja.

• Maalla

Nej, vi har inte pratat om det. Har lånat hem kusin´s album med deras planering... Vi ska ta tag i det snart, men det kommer att bli ett så kort "program" som möjligt i kyrkan..

Vi har bokat 17.00.

Vet inte heller hur jag ska göra, kan man helt enkelt strunta i att ha tärnor ??

• Cillver

Vi kommer visserligen att gifta oss på midsommardagen och vi håller på att planera för fullt.
    Präst, kyrka, fotograf, meny, gäster, festlokal, brudbuketten och alla tillhörande blommor är i stort sätt klara....

Det är är i full gång nu är att försöka få lite grepp om situationen och samplanera allt..... och försöker komma på vad som är glömt samt att börja göra inbjudningarna och alla trycksaker som vi hade tänkt att göra själva....

Men ofta så slutar allt med att jag inte vet hur man "gör" i vissa situationer och så hamnar jag här istället.. *S*

Eller så är jag planeringsfreak.....

• Steffens

Maalla, du behöver inte ha någon tärna om du inte vill. Min kompis hade ingen tärna på hennes bröllop, men då hade inte brudgummen någon marskalk heller.
    Det viktigaste är att ni gör som ni tycker känns bäst!

Cillver, oj vad ni har hunnit långt. Är det inte svårt att boka så långt innan?

• Sunshine Girl

Får man vara med här även om man gifter sig på midsommardagen? :)

• Cillver

nej det är inte det, det är faktiskt väldigt bra.... Hitentills så har vi fått ALLT precis så som vi vill ha det utan att behöva kompromissa....

det enda var att fotografen misstog sig och hade förberett fotografering denna midsommar som var, så både hon och jag fick oss ett gott skratt.... :)

• Sunshine Girl

Verkar som att midsommardagen är ok den också :D
    Här kommer min "färdig lista" :)

Kyrka är bokad
    präst är bokad
    festlokal är bokad
    menyn är satt
    tårta & dess utseende ? bestämt
    klänning till mig ? inhandlad och hänger i garderoben
    tärnors klänningar är bestämda och ska beställas i oktober/november
    skor ?inhandlat
    tiara ? inhandlat
    Slöja - inhandlad
    halsband ? inhandlat
    ?något lånat? ? klart
    ?något blått? ? klart
    ?något nytt? ? klart
    Brudväska ? inhandlat
    alla tärnor, 2 marskalkar & blomster flicka - tillfrågade
    toastis tillfrågad
    mottagare av svaren - tillfrågad
    solist till kyrkan ? bokad
    gästlistan klar
    bordsplaceringen är klar så gott det går...
    festprogram & vigsel program klara så gott det går...
    sånger i kyrkan är klara
    hotell för bröllopsnatten ? bokad
    save the date kort beställda och ivägskickade (till "folket" i asien och australien)
    inbjudningskort - beställda och levererade
    Placeringskorten - beställda och levererade
    Live band bokat
    "brudvals" bestämd
    fotograf ? bokad
    frisörer och "sminkisar" ? bokade
    hemsida upplagd och näst intill klar
    Cake topper är bestämd och ska beställas
    Färgtema ? klart
    Brudbukett ? färger och blommor bestämt

• Sunshine Girl

ojdå... såg nu att det enbart var för Gävle....
    jag beger mig tillbaka ut....

• Maalla
    SUNSHINE GIRL !! Du är så välkommen ! Det är inte enbart för Gävle, jag måste iså fall ha gjort nåt fel !!

Vad har Ni bestämt för meny ? *nyfiken* Vi har tänkt att ha ett grillparty...

Har tyckt det känts konstigt att boka så tidigt. Men man lär kanske göra allt sådant ändå.

Det måste vara skönt att ha allt mer eller mindre fixat men tänk om man ändrar sig, typ klänning eller brudbukett mm.... Ska det inte vara en bröllopsmässa i januari eller februari ?

Men att komma i form till bröllopet har jag börjat med för en månad sedan... Det kan man väll inte vara för tidig me !!
    Ha en bra dag allihopa
  • Cillver

vi ska ha strutsfile till mat och det var vi eniga om ganska tidigt, det tror jag inte att så många förväntar sig...

• jespers darling

Men om det inte bara är till för Gävle så hänger jag gärna kvar här

Kul att diskutera när man har samma datum.

Vi är knappt färdiga med någonting inser jag nu när jag ser era lååånga listor.

Vi har bokat kyrka och jag har börjat med inbjudningskorten.

Men gaah, jag börjar få panik när jag ser hur långt ni hunnit

• Sunshine Girl

Maalla, HEEEEEEEEEEEJ
    jippieeey jag får vara kvar, TACK :D

Vi kommer att ha
    Choklad doppade jordgubbar - till fördrinken
    Förrätt: Citrusgravad fjordlax med forellromskräm
    Varmrätt:Oxfilé medaljonger toppade med sparris samt murkel och portvins sky.
    Dessert Smultron pannacotta med färska bär.
    Sen blir det bröllopstårta lite senare :)

Visst finns risken att man ångrar sig men i mitt fall så har jag köpt DEN klänningen (enligt mig så klart ;) ) och jag tvivlar på att jag kommer att ångra mig
    Sen så brudbukett har jag enbart bestämt färger inga blommor och just buketten tror jag inte gör så mycket om ändrar sig lite fram och tillbaka ;)

Kan även säga att vi var nästan tvungna till att vara ute i så god tid. Kyrkan prel bokade vi redan i mars och festlokalen i april eller maj...

Åhh komma i form låter somen bra idée... jag gottade just i mig 2 väldigt små och väligt goda donuts ( är i kanada tillfälligt) ska ta itu med den "nyttiga" biten när jag kommer hem igen :D
    Det ÄR skönt att ha så mycket bokat sen så lär det förmodligen hända saker och ting som man inte kan påverka men så gott som färdigplanerade är vi - än så länge ;)

Cillver, guuud så gott!!!! Jag älskar strutsfilé!

jespers darling, :D Vart ska ni gifta er någonstans?

• jespers darling

Vi ska gifta oss i Esarps kyrka somligger en bit utanför Lund.

Den är superfin

Så nu håller jag på att kolla vad det finns för festlokaler i närheten.
    Inte helt lätt ska jag tillägga

• Maalla
    Ja, när man ser Sunshine´s lista, så börjar det krypa lite av panik... Ska nog oxå sätta fart !!

Struts.... Ja, det var ovanligt ! Har aldrig ätit...

När ska man skicka ut inbjudningskorten ? Har börjat skriva in gästerna i BT´s planeringslista, men det finns några jag är osäker på och några som vi funderar på att bjuda..

Skulle ni tycka det var konstigt om ni gick på ett bröllop och det bjöds på fördrink i festlokalen (ligger väldigt nära kyrkan) och aptitretare innan kyrkan och därefter ett "grillparty" med fläskfilé/kycklingfiléer på grillen, potatissallad, potatisgratäng, sallad, en hel hög med olika dippsåser och bröd...

Kaffe och avec med bröllopstårta lite senare....Det är våran plan än så länge... Vi står för allt dricka hela kvällen, ingen självkostnadsbar, ska ni ha det ?
  • Sunshine Girl

Min lista är kanske extrem men jag har ju hållt på sen feb-mars :D

Vi kommer att skicka ut inbjudan så tidigt som i februari eftersom det är midsommarhelgen och många brukar resa bort. :)

• Cillver

Jag har planerat i över ett år..... och hela tiden har jag bara sagt....
    Det är över 2 år kvar... sedan blev det...
    Det är över ett år kvar .....
    NU börjar paniken..... Trodde inte att det var så mycket att tänka på.

Svar på tråden Midsommarafton 2006