Inlägg från: Maalla |Visa alla inlägg
  • Maalla

Midsommarafton 2006

Roligt ! Grattis !!
    Vilken tid har ni bokat kyrkan ? Hur har ni tänkt lägga upp "programmet" i kyrkan ?

Vem ska man fråga att bli tärna osv ? Är det ens syskon eller ens bästa vänner ?

• Maalla

Nej, vi har inte pratat om det. Har lånat hem kusin´s album med deras planering... Vi ska ta tag i det snart, men det kommer att bli ett så kort "program" som möjligt i kyrkan..

Vi har bokat 17.00.

Vet inte heller hur jag ska göra, kan man helt enkelt strunta i att ha tärnor ??

• Maalla
    SUNSHINE GIRL !! Du är så välkommen ! Det är inte enbart för Gävle, jag måste iså fall ha gjort nåt fel !!

Vad har Ni bestämt för meny ? *nyfiken* Vi har tänkt att ha ett grillparty...

Har tyckt det känts konstigt att boka så tidigt. Men man lär kanske göra allt sådant ändå.

Det måste vara skönt att ha allt mer eller mindre fixat men tänk om man ändrar sig, typ klänning eller brudbukett mm.... Ska det inte vara en bröllopsmässa i januari eller februari ?

Men att komma i form till bröllopet har jag börjat med för en månad sedan... Det kan man väll inte vara för tidig me !!
    Ha en bra dag allihopa
  • Maalla
    Ja, när man ser Sunshine´s lista, så börjar det krypa lite av panik... Ska nog oxå sätta fart !!

Struts.... Ja, det var ovanligt ! Har aldrig ätit...

När ska man skicka ut inbjudningskorten ? Har börjat skriva in gästerna i BT´s planeringslista, men det finns några jag är osäker på och några som vi funderar på att bjuda..

Skulle ni tycka det var konstigt om ni gick på ett bröllop och det bjöds på fördrink i festlokalen (ligger väldigt nära kyrkan) och aptitretare innan kyrkan och därefter ett "grillparty" med fläskfilé/kycklingfiléer på grillen, potatissallad, potatisgratäng, sallad, en hel hög med olika dippsåser och bröd...

Kaffe och avec med bröllopstårta lite senare....Det är våran plan än så länge... Vi står för allt dricka hela kvällen, ingen självkostnadsbar, ska ni ha det ?
Svar på tråden Midsommarafton 2006