BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 6!!
Jo, hade varit bättre om det varit i januari som det var i år. Nu har jag nog allt klart i februari. Men men. Man kan ju gå dit och titta lite kanske!
Jo, hade varit bättre om det varit i januari som det var i år. Nu har jag nog allt klart i februari. Men men. Man kan ju gå dit och titta lite kanske!
Men för dig Agnelia blir det ju lite svårt. Du är väl kanske dessutom iväg på bröllopsresa?!
Puffar upp lite för Delphia som vill hitta hit. Puff puff!
Weddingphoto - Jättekul med fler pingstbrudar i Västerås! Kolla även in tråden för 3 junibrudar om du vill.
Var gifter ni er och hur långt har ni kommit? Vi har fixat ganska mycket tror jag. Kyrka och festlokal bokat, tärna marskalk och toastmadame klart, foto fixat - både porträtt och en till kyrkan, meny har vi fått bra förslag på, ringarna är beställda hos guldsmeden, har fått korrektur på inbjudningskorten, hotellnatt bokad, band till festen på gång... Är man planeringsmänniska eller bara tokig??!
Tror inte det är några problem alls. De är så tillmötesgående på Brunnby. Och den inredningen var iaf bra mycket bättre än många bygdegårdar när vi var runt och tittade!
Enda problemet kan kanske vara hur ni ska fästa tyget. Det kan ju bli ett litet problem. Tyg är ju ofta väldigt tungt och kräver ganska rejält fäste, men du kan ju kolla möjligheten iaf!
Jajamensan. Var ut i veckan och tittade på menyförslag. Vi kör nog allt därifrån - mat, servering och städning. Bra priser och vad jag har hört och tycktes märka väldigt bra service.
Menar du BT-träff? Hade en för en vecka sedan, men det kommer fler tillfällen. Kanske kan ta en framåt oktober om inte annat?!
Vi har tittat på tallriksservering - alltså att maten är upplagd snyggt och sedan får varje gäst sin tallrik serverad. Maten vi tittat på är baconlindad tournedos med potatiskaka el liknande och lite primörer eller några andra grönsaker. För det ska de ha cirka 150 kronor per kuvert (vi har ju inte gjort en formell beställning så vi har inget exakt pris). Det tycker inte jag är farligt iaf. Serveringspersonalen tillkommer med 100 kronor per person, men då hjälper de oss också med vårt mingel där vi ska ha champagne och snittar innan middagen. Dessutom ordnar de vickning - lite korv eller liknande - om de tar hand om middagen.
Förklaring - serveringspersonalen kostar 100 kr styck, inte 100 kr per gäst. Då vore det dyyyyrt....!!!