• Nikkis

Nikkis Bröllopsberättelse m. bilder :-p

Fru Arvidsson här =)

Hade en helt underbar dag i lördags! Vaknade vid 7 på morgonen, orolig för att jag skulle försova mig. Mös lite med min kära man (blivande just då) och bara njöt av att vår dag äntligen hade kommit. Började sen packa iordning alla saker som skulle med till frisören, o då började det kännas riktigt pirrigt! Åkte hem till min bror och hans flickvän o hämtade teckningen hon ritat av mig o maken (var bara sååå fin, min lilla konstärinna till svägerska är så duktig så!!). Sen åkte vi till ICA o handlade en smörgås och en Mer så jag skulle få nånting i mig. Skyndade sen ner till Lilla Spa, nu började det på riktigt! Vikoria (världens bästa frisör!) skulle fixa mitt hår. Hon höll på o donade mellan 11 och 13 ung. innan det var klart och jag kunde inte ha blivit finare eller nöjdare! Kattis la sen min make up (som också vart hur bra som helst, världens bästa fixar-Kattis!). Vid 13.30 blev jag riktigt nervös för då hade mina tärnor fortfarande inte dykt upp o blommorna skulle hämtas innan 14.00. Ringde hem till min syster (som var en av tärnorna) o fick veta att dom fortfarande satt o sminkade sig!! Vart ett nervvrak, men lugnade ner mig när hennes pojkvän erbjöd sig att hämta dom. Så lagom tills mejken var klar (bara läppstiftet kvar) dök han upp med min brudbukett ( Som också var världens finaste, mycket världens bästa här!!). Sen var det bara påklädning kvar, på med underkläder och klänning, underkjol, skor och strumpeband, halsband och örhängen och sen, äntligen, fick jag se hur det blev. Kände mig som en riktig prinsessa! Mina tärnor dök upp under påklädningen och även dom var världens finaste! Så vackra alla 3! Vid 14:40 dök min pappa upp för att hämta mig o så bar det iväg till kyrkan.

Då började det sjunka in ordentligt, detta är verkligen på riktigt!! Hade Malin med mig i baksätet men hon var nästan lika nervös som jag =)

Framme vid kyrkans parkering väntade vi tills vår toastmaster kom o talade om att alla var inne. Då gick vi fram till kyrkporten. 2 av våra tärnor gick in först, till Amazing Grace. Då gick även pappa in o ställde sig vid 3:e bänkraden, dit skulle jag nämligen gå själv hade jag bestämt mig för! Sen började dom spela Mendehlsons Brudmarsch o det var min tur ( o 3:e tärnans såklart som skulle gå in bakom mig ). Var så nervös så jag höll på att glömma att släppa ner släpet!! Men hon sa som tur var till mig o sen gick vi. Var så nervös när jag gick där, var en lättnad när jag var framme vid pappa o hade honom bredvid mig!

Minns inte så mycket av vigseln, bara att jag sa JA, o lovade att älska min man i nöd o lust! Började gråta lite själv med, när musikerna spelade o sjöng; Av längtan till dig. Då vart jag alldeles för rörd =)

Innan den spelade dom också Kärleken förde oss samman, lika fin den!

Sen var det dags att gå ut, till Äppelbo Gånglåt, fast tänkte nog inte ens på hur den lät. Var bara så lycklig!!

Väl ute var det fotografering o kramande som gällde, har nog aldrig blivit varken så fotad eller så kramad =)

Sen tog fotografen våra bröllopskort, fick hälften i måndags o resten kommer nästa måndag. Vart kalasbra nästan allihopa, väntar med spänning på nästa laddning =)

Efter det bar det av i en vit Buick La Sabre (kanonfin!!) till Bygdegården där festen skulle vara o där stod alla o väntade. Fick varsitt glas mousserande vin och så fotades det ännu mer.

Bukettkastningen blev det också, fast med ena tärnans tärnbukett (ville inte förstöra min som var rätt ömtålig) och det var även hon som fångade den!

Sen vart det middag, fläskfile med potatisgratäng och pepparsås, kalasgott! Efter det höll min pappa ett jättefint tal o jag grät ytterligare en skvätt =) Här nånstans började även bandet att spela lite försiktigt. Så försvann maken iväg en stund med toastmastern o Best Mannen, då berättade gitarristen att; När brudgummen är borta får alla karlar pussa bruden på kinden. Så hörs en stol dras ut, en av gästerna reser sig upp, springer som en galning fram till mig o pussar mig på kinden, då skrattade jag så tårarna rann

Sen var det bröllopstårta (Låter som att detta gick jättefort, men det gjorde det inte =)) Vårat brudpar på toppen hade lite svårt att hålla sig stående bara, ramlade mest hela tiden =) Jättefin o jättegod tårta!

När vi hade ätit upp tårtan kom kvällens överraskning till gästerna (var från början menat som en överraskning från maken till mig, men jag råkade klura ut det, tråkigt nog), Åsa Jinder kom o spelade! Hon spelade 2 låtar på nyckelharpa o sjöng 2, sen var hon kvar o minglade ett tag. Hon hade även med sig sin man som kompade henne på gitarr. Båda var såå trevliga, mycket mer jordnära än jag hade föreställt mig =) Fick en jättefin komplimang också, hon hade nämligen vart o spelat på ett bröllop på Ekerö tidigare o när hon ställt sig på scen sa hon; Jag kommer från ett bröllop nu, där bruden var nästan lika vacker som du är. Vet att man inte får säga så men det gör jag ändå!

Tyckte jag var jättegulligt! Hon gav både mig o maken massor av komplimanger sen, för bröllopet, o för min klänning o mina smycken o så.... Stannade kvar när vi skulle leka lite lekar som en av gästerna hade fixat också. Verkligen helmysig!

Lekarna då; jo, Det vörjade med att en av gästerna tog med mig ut o band för en bindel för mina ögon och när jag kom in i lokalen igen hörde jag hur massa människor sjöng: -Du är så söt, min kära lilla Conny (min man).... Fick nästan en skratt attack redan då! Så sa T. att jag skulle ta reda på vem Conny var av 7 personer som stod på varsin stol genom att känna på deras smalben. Rätt lätt! Men... Jag lyckades!! Alla blev helt förvånade, hade de väl aldrig trott!

Sen fick Conny följa med ut o få ögonbindel o så satte jag, ena tärnan, 2 kvinnliga gäster och 1 manlig gäst (!) oss på varsin stol o så skulle Conny lukta sig fram till vem som var jag (rätt svårt, jag hade på mig parfymen jag fått av honom speciellt till bröllopet, som han dessutom hade luktat på på morgonen). Så han klarade det utan problem =)

Sen kom Åsa Jinder o hennes man o sa hejdå och servitriserna o några av gästerna började sen efter ett tag flytta borden för Bröllopsvalsen, som blev en tryckare till Unchained Melody.

Så var det dans en bra stund, o fika o drickande =) Sen sjöng jag But I Do Love You (LeAnn Rimes, från filmen Coyote Ugly, när hon står uppe på taket) för Conny o sen fortsatte dansandet till kl 01:00. Då sa vi hejdå o så skjutsade svärmor och hennes karl oss till grannstaden, där vi hade hyrt en svit på ett av hotellen. Kom upp på rummet o där stog det en stor blombukett, champagne i ishink, godis o frukt. Rosenblad var strödda längs trappen ända upp till sovrummet och på sängen. Även in i badrummet och i badkaret var det rosblad. O så stog det en silverkandelaber på bordet på nedervåningen med tända ljus och så var det tända ljus i sovrummet och i badrummet. Dom hade verkligen gjort jättemysigt!

Så gick det till när M2B'n & jag vart Man och Hustru!

Bilder finns att se på www.familjeliv.se/krypin/mrsarvid/galleri.php

Är inte så jättemånga just nu, men fler kommer!

• Svar på tråden Nikkis Bröllopsberättelse m. bilder :-p
  • Nikkis

Tack tack!

Vad kul med fler som har samma tema

• Nikkis

bellaboop; japp, det gjorde jag

Hade också planer på diet, men gick upp ett par kilo istället

• Nikkis

Jag håller tummarna för att det ska gå bättre för dig än det gjorde för mig

• Nikkis

Junis; Tack så jättemycket Vart helnöjd med alltihopa!

Björnsbrud; Det är en Maggie Sottero, köpt i Södertälje...

• Nikkis

Och tack tack till dig (björnsbrud)också, såklart!

• Nikkis

Liten lilja; Tack, vi kände oss jättevackra också
    Ja, det var helt fantastiskt att han hade ordnat det, verkligen jättegulligt

• Nikkis

Vårbrud76, Tack, yack

Jag tog ett bröllopspaket, nagelförlängning, make-up och frisyr, o det betalade jag 2850:- för. Tror att frisyrens del i det var 1700:-. Det är bara mitt eget hår Är bara att fråga på, kul att kunna vara till hjälp!

• Nikkis

experten no 1; Tack tack

Visst är dom vackra! Min kostade 8500:-.... Vill du se priser får du gå in på www.bridesave.com, men det är inte svenska priser. Du får lägga på nån tusing så har du ung. svenskt pris!

• Nikkis

Still_A_Miss: Hallå igen!

Jag hade gått o velat lite ínnan bröllopet, tyckte att det fanns andra klänningar som var finare men nu i efterhand så.. Ingen klänning slår "vår" klänning!! Dom är sååå vackra! Kände mig som en riktig prinsessa o det vet jag att du också kommer göra i din! Du får jättegärna lägga ut bilder efteråt så jag får se hur det blev för dig

Grattis! Vad kul med en till liten en Här är bebisverkstan i sitt förstadie, blir väl förhoppningsvis en "bulle i ugnen" för mig också snart

Förstår att du är orolig, man vill ju inte göra illa den lill* i magen... Tur att läkarn sa att det var okej då!

2 veckor kvar, det kommer gå riktigt snabbt! Nu efteråt fattar jag inte riktigt vart all tid tog vägen, helt plötsligt så var det den 3:e, min bröllopsdag

Iolabe; Tack tack

• Nikkis

Still_A_Miss; Ja, det är så vi har tänkt. Vi tar det som det kommer, om det blir nu på en gång eller om ett år är inte så viktigt, känns bara bra att "ha börjat" eller vad man ska säga Du förstår säkert vad jag menar!

Ja, det får du jättegärna göra! Fick du nån nytta av festprogrammet förresten?

Kram!

Carlssons Pling; Tack tack!

• Nikkis

madelyn: Tack! Vi kände oss jättefina också, var en helt fantastisk känsla

• Nikkis

Hej Benke!

Det var maken som fixade dit henne, jag vet inte hur han gjorde
    Jag tror att det kostade ung. 5 000:- för 4 låtar...
    Tack! Vart jättenöjd med håret, hade verkligen en kanonduktig frisör! Du kommer inte ångra dig ifall du gör den frisyren, gjorde inte jag iaf Kände mig jättevacker!

Svar på tråden Nikkis Bröllopsberättelse m. bilder :-p