• Bröllopstokiig

Nu är vi Man och Fru!! :-)

Hej alla!

Trodde att det skulle bli svårt att hålla sig härifrån(inte för att man måste), efter att man gift sig...har ändå varit här inne nästan dagligen(i perioder i.a.f) i 1år och 5månader. Trodde t.o.m att ja skulle höra till dem som skrev in i det sista innan det var dags att åka till frisan. Men så blev det inte, sista veckorna var det så otroligt mycket att fixa och dona med så jag hade inte ens tid att gå in här överhuvudtaget. Och nu är fösta gången jag är inne här sen vi gifte oss.

Tänkte berätta "lite" om en utav de absolut underbaraste dagarna i mitt liv.
    Vi hade från början satt datum för vår vigsel till den 28 maj, men efersom vi ville gifta oss på stranden och även ha festen utomhus, så ändrade vi datum för att vara säkrare på fint väder. Den 28 maj kom....och högsommarvärmen kom samma dag...jaja...den 6 aug kommer det ju också att vara fint....det brukar det alltid vara. Veckorna närmade sig och vädret blev bara värre och värre, regn rusk och höststämning....fast vi gav aldrig upp, den 6 aug skulle det i.a.f vara fint! Prästen och andra började bli oroliga, skulle vi inte boka en kyrka eller något annat ifall ifall? Nix, vi har beställt fint väder blev vårat svar.
    Dagen innan när vi höll på att rigga upp partytältet och duka och göra iordning allt så öppnade himlen sig såpass att min man och några vänner fick tillverka stuprännor och annat till tältet, festprogrammen fick plockas ihop och läggas inomhus...utsidorna började krulla sig av fukten.
    När så dagen D kom kom det väder vi alla väntat på i veckor ! Underbart!
    Mamma släppte av mig och vår dotter Saga hos Linda på Ma-Donna (vilken underbar tjej, rekomenderar verkligen henne!!) Dit kom också min tre tärnor. Där tillbringade vi ett antal timmar med att göra oss alla fina i håret och med sminkningen. Kändes toppen att tillbringa de där timmarna med sina närmsta vänner(och dottern förstås), vi åt och drack (smirnoff Ice faktiskt, mums)och hade det toppen. Det roliga var att den enda som inte var nervös...det var jag, lugn som en filbunke. Men jag tänkte att det kommer garanterat sen.
    Vid 14:15 kom så Thomas (min Man) bestmannen och vår son Elliot och hämtade oss alla.
    Han var jättefin, snyggaste blivande jag sett !
    När vi kom fram till stranden(Tylösand) så hoppade tärnorna och bestmannen upp på flaket där bak och vi satt kvar inne i bilen(kommer bilder på det) och körde fram till platsen på stranden som vi valt.
    Inte ens när jag såg alla våra gäster(vi var 75 pers sammanlagt) + alla andra människor som var där blev jag nervös. Jag som annars inte gillar när det är för mycket folk som tittar och så på en.
    Vi hade en helt underbar präst, avslappnad och med mycket humor. Vi hade själva skrivit ner allt vad prästen skulle säga och det var aldrig några problem för honom, tvärtom.
    Till ingångsmusik hade vi Concerning the Hobbits(ifrån Sagan om ringen) och vår dotter gick framför och kastade rosenblad och vår som gick med sitt favvogosedjur "Fassan Baloo" som hade våra ringar i ett band runt halsen.
    Min tärna Cissi läste en fin dikt som jag hittat här inne.
    Och sångerna som sjöngs var "If I used to love you" med Daniel Lemma och "You are the sunshine of my..." med Stevie Wonder, vilka sjöngs och spelade av två jätteduktiga bröder...Conny och Kalle Lönn.
    Hela vigseln var helt otroligt underbar, lättsam och högtidlig på samma gång.
    Efteråt blev vi "bombaderade" med såpbubblor och rosenblad och kramar i massor !
    Sen gav sig våra vänner och släktingar iväg hem till vår trädgård där serveringspersonal och toastmaster och toastmadame välkomnade dem med dricka och tilltugg. Och alla gäster blev plåtade och fick leta reda på sina bordsgrannar och gå en tippsrunda med dem(inga par satt vid samma bord).
    Måste bara säga att personalen som vi hyrt in (från samma ställe som bi beställt maten) var otroligt proffsiga och trevliga, de bokades genom Jörgen Westman på Stenalyckan (i Halmstad).
    Från det att vi satt oss ner och under många timmar därefter underhöll, spexade och sjöng Rob och Jim, 2 jätteduktiga och roliga killar ifrån Falkenberg.
    Hela kvällen var heeelt underbar, fast jag log konstant ifrån det att jag vaknade på morgonen till det att jag somnade måånga timmar senare, hade jag ändå inte värk i skrattmusklerna .
    Faktiskt så har nästan alla som vi pratat med efteråt gett oss nästan samma kommentarer om vigseln och festen..."att det var det underbaraste, roligaste och vackraste bröllop de någonsin varit på." Bättre betyg kan man knappast få!
    04:30 checkade vi in på hotellet, fast vi somnade inte förrän några timmar senare .
    Bilder kommer om en stund.

• Svar på tråden Nu är vi Man och Fru!! :-)
  • ISLA

Fniss fniss....alltså inte bilder ifrån hotellrummet och....., utan naturligtvis ifrån själva bröllopet!

• liten lilja

Det lät helt fantastiskt! Grattis till en härlig bröllopsdag. Jag gifter mig 5/8-06 så jag får önska mig bra väder jag med Ser fram emot bilderna!

• Fresan

Grattis! Ännu en lyckad dag...
    Ser fram emot bilderna

• Ananas

Grattis ISLA! Låter som en härlig dag!

• Meddelande borttaget
  • dala82

Stort grattis till er båda! Väldigt vackra bilder, såg ut som en saga! Häftig frisyr!:)

• Jeppson

Hihi, det är som att se oss som vi kommer se ut om knappt 2 månader (fast min BM ska ha kortärmat)!! :D
    Jättefina!! Vad hade du för skor i sanden...?

• Jeppson

Såg att du var mycket barfota (som jag själv tänkt vara) men tänkte om du kanske hade skor nånstans, t.ex under vigseln.

• ISLA

Tack för era komplimanger alla !

Jeppson
    Barfota på stranden "såklart"! På festen efteråt hade jag skor, men inte på vigseln.
    Både vi, barnen, tärnorna, bestman och många av gästerna var barfota.

Svar på tråden Nu är vi Man och Fru!! :-)