• pio

Är det ett problem...

... eller är det jag som gör det till ett problem?

Jag är tillsammans med en man som är såååå snäll och omtänksam mot mig. Jag tvivlar inte på att han älskar mig. Och jag älskar honom. Allt matchar, utom sex. Han är inte så intresserad av min njutning. Det vill säga, vi har sex och jag tillfredställer honom innan själva samlaget men han rör inte mig. Kramar och kyssar får jag men inte något annat. Det verkar inte som om han är nyfiken på min kropp. Tar aldrig i mina bröst eller så.
    Det känns tråkigt!
    Är detta vanligt?
    Innan så trodde jag att killar var jätteförtjusta i bröst och rumpor. Eller är det jag som inte är som han vill att jag ska vara?
    Vi har pratat om detta, och han säger att han ska tänka mer på mig men ingenting händer.

• Svar på tråden Är det ett problem...
  • feb25

känner du att du är "utanför" så är det ett problem, visa hur du vill bli smekt, eller smek honom lika mycket(lite)som han smeker dig.

jag skulle absolut tycka att det var ett problem.

lycka till

• Bås

Jag tycker du har all rätt att reagera. Tycker det låter hemskt konstigt att han inte vill utforska dig, en kvinnas kropp är det mest upphetsande som finns att utforska när man älskar henne. Jag är själv man och kan ge dig ett råd..prova under själva akten att säga vad du vill han ska göra? Kan vara spännande både för dig och honom, tror framför allt att han kan komma igång med lite instruktioner och "kommenderingar". Kräver självklart ett visst mod, men vill man så kan man :)

• EhjärtaK = sant

Är han väldigt oerfaren? För isf kan det ju bero på att han är enormt osäker och
    "livrädd" för att göra fel. Eller så kanske han är för blyg för att fråga dig om vad du tycker om? Ställer du stora krav på sexlivet, eller gör du något annat som kan få honom osäker?

Berätta vad du vill att han skall göra, för hans händer till de ställen du vill att han skall ta på, kom med förslag på vad ni kan göra för varandra osv.

Om det inte beror på något av följande så måste jag säga att jag tycker det låter lite märkligt. Personligen skulle jag inte kunna vara tillsammans med någon som nonchalerar mig sexuellt (eller på något annat plan heller). Men självklart tycker jag att man först skall utreda anledningen till varför det är som det är - lösningen kan ju ibland vara enklare än man tror.

Lycka till .

• pickolina

Håller med "EhjärtaK = sant"...

När ni har sex, berätta vad du vill att han ska göra, visa honom... Då kanske han kommer igång.

Jag skulle definitivt se det som ett problem. Sex är en väldigt viktig del av ett förhållande och för mig, så att ha ett förhållande med någon som inte är intresserad av min kropp eller min njutning skulle aldrig komma på tal.

• NokGroda

det är absolut rätt av dig att bli upprörd, pio! vem tror han att han är egentligen?

jag minns ett otroligt ögonblick när jag pratade med en tjejkompis som sade: "Om han inte vill tillfredsställa mig, precis som jag gör för honom, så åker han ut helt enkelt. Jag skäller ut honom!"

Ungefär så sade hon och jag blev så himla imponerad. Men det är ju sant! Man MÅSTE ställa krav. Sex är till för BÅDA. Han kan absolut inte få tro att det räcker att han har det skönt. Han ska jobba och göra det skönt för dig också. Smeka, kyssa, vad du nu gillar..

Och inte bara uppmärksamhet, utan även org@sm. Det är en rättighet, tamejfan.

• murgelgruff

Väl talat NokGroda, med krav på sådana rättigheter kan du säkert vinna nästa riksdagsval :)

Men allvarligt talat pio, som man måste jag säga att du trodde helt rätt. Killar ÄR jätteförtjusta i bröst och rumpor. Vill din karlslok inte klämma på dig så står det inte rätt till.

Som antytts i tidigare inlägg beror det förmodligen på erfarenhet/blyghet/osäkerhet. Testa honom genom att reta honom lite, dvs. ge honom inte allt på en gång. Förför honom sakta men säkert med erotiska undertoner. Var gärna lite utmanande men gå inte till "nästa steg" förrän han visat uppskattning och du tydligt märker att han vill ha mer. Försöker han ta på dig så låt honom inte göra det i första taget.

För att lyckas med det här krävs naturligtvis massor med självförtroende, något som du kanske inte har så mycket av med tanke på din situation. Men tro på dig själv och lyckas det inte så byt ut honom genast!

• NokGroda

hrrmm.. sexuell rättighet då. vid sex har man rätt till orgasm. går det inte så får man jobba på det.

det gamla tjatet att "jag gör det i alla fall skönt för honom" måste bort. och samma sak med killar som inte vill bemöda sig om man inte kommer under samlaget. nej, då rullar de hellre runt och somnar. det är DET jag är mest upprörd över. det är där "rättigheten" kommer in.

jämlikhet i sängen helt enkelt. =D

Svar på tråden Är det ett problem...