• sandella

Linköpingsfruarna!

Hej!

Kommer Ni ihåg mig?
    Det var verkligen jääätelääänge sedan jag var inne här - vet inte hur det blev så...

Decorist: jag såg Ditt mail precis och jag har faktiskt inga planer för i morgon och skulle gärna hänga på - men det kanske är lite sent att haka på nu?

Marfa: finns det plats i sam-åkningen även för mig? - om jag får följa med.

Kram!
    /Sandella

• sandella

Vad kul! Det ska bli så roligt att träffa Er igen

Tror Ni att Marfa utgår från Berga? då kanske jag kan hoppa på redan där - det är ju så nära där jag bor... ifall det nu finns plats i bilen förstås.
    Annars tar jag mig hem till Na76 som Ni bestämt.

Vi ses!
    /Sandella

• sandella

Tack för igår, jag är så glad att jag fick och kunde följa med

Tusen tack Decorist för den goda maten - och kladdkakan!
    Ni hade verkligen ett urmysigt hem, som gav oss andra både avund och inspiration

/Sandella

• sandella

Hej!

Kul med lite aktivitet här jag har blivit bättre på att titta in här ibland igen.

Na76: hur går det med flytten, det är väl den kommande veckan som flytt-lasset går?

Decorist: skicka gärna över receptet till min mail också, så får jag överraska maken någon gång

/Sandella

• sandella

Na76: hur har det gått med flytten? Fullt upp antar jag, men underbart också!
    Nyfiken i en strut

Aniara och Thindris: jag hade samma florist som Calice och är också supernöjd. På hemsidan syns mycket av det vi beställde till vårt bröllop; allt i gula/rosa rosor.

/Sandella

• sandella

Aniara; det stämmer att Decorist var vår florist. Vi träffades här på bröllopstorget och jag fick förtroende för henne direkt. Blommor är inte ett område jag känner mig hemma på, så att välja Decorist var både ett enkelt och mycket lyckat val Förutom blommorna har jag fått massvis med tips och inspiration från henne i övriga bröllopsplaneringen, hon gifte sig nämligen året innan oss andra.

Vi beställde mycket blommor till vårt bröllop, bland annat:
    - brudbukett
    - tärnbukett
    - 2 corsager till brudgum och bestman
    - blomsterkorg och blomsterkrans till vår näbb
    - blommor till bänkraderna i kyrkan
    - blomsterbåge till middagsbordet/festen
    - 3 större blomarrangemang till borden

Jag tror det var allt och för detta betalade vi drygt 6000 kronor, vilket vi tycker var väldigt billigt!
    Osäker på om detta var ett "kamrat-pris" eller om jag helt enkelt valde billiga blommor/växter.

Hur som helst så rekommenderar jag verkligen Decorist!

/Sandella

• sandella

Na76: kul att höra att Ni börjat komma på plats i Ert hus Det brukar ju ta lite tid innan allt är uppe ur kartongerna.
    Hoppas att Ni får en fantastisk jul på Ert nya ställe med Era familjer hos Er.

Kram/Sandella

• sandella

Hej alla fruar och blivande fruar!

Calice/Marfa: visst är det härligt med julstöket. Jag har plockat fram ljusslingor, ljusstakar och massor med tomtar. Dessutom har jag druckit massor med glögg (lätt-glögg ), och ätit mängder av lussebullar och pepparkakor!
    För ett par veckor sedan köpte jag en julskiva också som snurrar ganska mycket så att jag VERKLIGEN ska komma i julstämning
    Annars är jag faktiskt lite deppig just nu för min man har varit med jobbet i Stockholm sedan i söndags - men i morgon kommer han äntligen hem igen. Det var tårar på perrongen i söndags och det lär det bli i morgon igen

Vinterbrud i Linköping:
    Det stämmer att vi hade festen på gamla slottet Bjärka Säby. Det bästa var absolut alla sängplatser vi kunde hyra till våra långväga gäster. Vi tyckte också att det var perfekt att "allt" var på olika våningsplan (matsalen på bottenvåning, sängplatser på andra planet och tårta/bar & dans på tredje planet). Skönt att slippa dra undan bord för att få plats att dansa osv. Catering-firman P2 GolfInn och deras serveringspersonal gav definitivt också en guldkant på kvällen!
    Till det mindre bra hör kontakten med hyresvärden, som vi upplevde som ganska virrig (stressad?) och alla papper vi var tvugna att skriva på i tid och otid om att vi lovade att uppföra oss väl och följa alla regler - trodde hon att vi och våra gäster var barbarer eller? Kan varna för att det finns MASSVIS med regler, men det har Ni säkert blivit varse - även om det kommer mer ju närmare datumet Ni kommer... Dessutom skulle hon ha massor information som vi ansåg att hon hade att göra med, tex namn och telefonnummer till toastmastern?!
    Lycka till med Ert bröllop i januari - det är ju nära dit

Kram alla!
    /Sandella

Svar på tråden Linköpingsfruarna!