_Aniara_
Det där med dator har vi också funderat på, himla smidigt istället för att behöva släpa med sig en massa skivor. Men vi får väl se. En liten scen borde ni ju kunna ha tycker man ju, fast den kanske blir lite svårplacerad. I min släkt skulle de dööö om de behövde gå upp på en scen för att hålla tal... bara att hålla tal tycker de flesta är nog jobbigt
Jag har livgrenadjärmässens menyförslag som jag kan maila dig om du vill. Där står kostnader osv också. Vi vill ha ett billigare alternativ, men det blir ändå 450 kr per kuvert. I det ingår då lokalhyra, personal, linnedukar, linneservetter, porslin och blomdekorationer. Det är blommor från Trädgårdstorgets blommor tror jag de heter, de som ligger på Djurgårdsgatan. Man kan alltså få blommor som matchar buketten, de går inte efter säsngsblommor. Dock är ju budgeten för blommorna lite begränsad så vill man ha jätteblomsterarrangemang så får man lägga till lite själv
I kuvertpriset ingår allt utom tårta och dricka. De rekommenderar Tannefors bageri (tror jag det hette) som de har ett samarbete med. Verkade vara ganska bra priser på tårtan. Drickan brukar man få räkna med kanske 200 kr per person. Då är det välkomstdrink med påfyllning, vin till förrät och varmrätt med påfyllning, dessertvin och avec till kaffet. De bjuder på kaffe och en chokladbit efter maten. Så som du kanske förstår så drar priserna iväg lite mer i jämförelse med mjellerumsgården. På livgr.mässen har de dock öppet till kl 02. Priserna i baren är lite dyrare, de ligger runt 50 kr för det mesta. På Mjellerumsgården kunde man iaf köpa en öl för ca 30 kr. Bäst är ju att du själv tar kontakt med Anne-Sofie. Jag skrev ett mail till henne med en massa frågor och då ringde hon upp mig. Hon är mycket professionell (i jämförelsle med Mjellerusmgården
)
Jag evt itne om jag kanske har blandat ihop Wärdshuset i ga Linköping med mjellerumsgården avd det gäller honörsdukningen. Någon av dem sa att salen är utformad så att det bara går att duka honörsbord med brudparet på kortsidan. Om det är så många gäster att brudparet msåte sitta på långsidan så kan de inte duka honörsbord för det får itne plats... Men som sagt, jag akn ah blandat ihop det så det är nog bäst att bara strunta i den delen...
Låter kanske lite som att jag skriver ner Mjellerumsgården. Jag tror säkert de är duktiga när man väl är på plats. De behöver bara jobba upp en trevligare attityd i telefon adv det gäller bokningar och förfrågningar. Vår bröllopsdag är jätteviktig och då vill jag också samarbeta med en människa som tar mig på allvar samt har tid för mig. Men det kan ju ändras... vi får väl se