Inlägg från: Fru Calice |Visa alla inlägg
  • Fru Calice

Linköpingsfruarna!

Har drömt om det här inatt. Stressad?
    Skitbra att det fixat sig med bil o allt marfa! Jag tar mig till na till kl två.

decorist
    känner mig lite mallig som är med på din sida! ville bara säga det.

ses imorrn!
    kram på er!!

• Fru Calice

sandella
    tror jag talar för marfa med - klart det finns plats i bilen! vi ses utanför na kl 14!
    kram

• Fru Calice

Jag håller med föregående talare!
    Försökte komma in o skriva det redan igår men då funkade inte forumet för mig, var det fler det strulade hos? Jaja, parantes...
    Tänkte även höra om det fanns något recept på den goda pastagratängen? Blev så sugen på att få äta den igen!

• Fru Calice

Hade du något recept Caroline?

Är det bra annars med er alla? Lite låg aktivitet på forumet konstateras av tjejen med höstlov som inget annat har att göra än att hänga här...

Kram på er o en trevlig helg!!

• Fru Calice

Tjoho va roligt att se så många inlägg här!
    Ja just det! Na - ni flyttar ju på fredag! Hoppas det går bra o att det blir roligt! Ska bli jättekul att få se hur det blir i vår sen.

Caroline - vad blir det för färg? Själv är jag dödens trött på vårt vardagsrum o vet inte vad jag ska göra för att ändra på det. Letar iaf nya gardiner o troligen även nya krukor. Svårt att ändra färg på ett rum som har så mycket färg redan... Alla möbler är ju bokfärgade o soffan mörkgrå, en vägg röd, en matta blå o en grå-vit-gul-blå... Tråkigt! Vill ha nytt o göra om allt! Men men, gardiner får räcka...

• Fru Calice

marfa
    Är såååå avundsjuk! Vill oxå till Köpenhamn!

Caroline
    Tusen tack för receptet. Ska prova till helgen tror jag! O färgen o tapet låter jättefint!

na
    Köpte en fin julstjärna på MAXI faktiskt för bara 39:30! Men den ska vara i sovrummet så det hjälpte ju inte mycket... Men jag har nu sett ut panelgardiner i Josefsons katalog till vardagsrummet så det blir kul att få hem o upp dem!

Kram på er!

• Fru Calice

Hej _Aniara_
    Roligt att höra att du går o planerar bröllop. Men bara för att förtydliga. Alla vi i denna tråd är redan gifta. Så vi kan tyvärr inte planera ihop med dig. Men kanske tillhandastå med några tips o råd!

• Fru Calice

Ger gärna tips o idéer men det är lite lättare att ge dem om ni kan precisera er lite. Är det något speciellt just nu ni vill veta?

• Fru Calice

_Aniara_
    Kläder: Rekommenderar varmt Partyworld (Torggatan inne i stan) och Festyran (i Tannefors). De har jättebra service och fina klänningar till bra priser. Festyran har Nixa-klänningar som enda butik i stan.
    Underkläder: Nja, jag hittade inget här utan åkte till Stockholm. Men det beror på vad man behöver - Lindex, Twilfit och Eva Corsetten (heter den så) har mycket bra.
    Skor: Jag köpte mina på Partyworld
    Smycken: Jag köpte tiaran på Bröllopshuset, men rekommenderar att kolla runt för alla butikerna har mycket och inte alltid samma. Jag hittade mitt halsband på Glitter för 129 kr och örhängena på Kicks. (Fast det slutade med att jag hade ett par gamla örhängen sen iaf...)
    Hans kläder: Min man hade "bara" kostym och då är def Dresman mest prisvärda. De har även bra service.
    Ringarna: Jag fick min specialgjord (inte alls så dyrt som det låter) hos Figge på Guld och Gravyrateljén på Djurgårdsgatan. Mycket prisvärd och social. Men kolla runt och våga jämföra priser!
    Frisyr: Min egen frissa gör inga uppsättningar så jag hörde mig för och bestämde mig för Tojan www.jagvillblisnygg.nu, hon tog betalt per timme och jag som satte upp rätt lite gjorde ett kap på det viset!
    Blommor: Måste rekommendera blomdekor.se. Say no more.
    Inbjudningskort mm: Jag köpte mycket från Panduro, Med Mera och Bokia (allt papper, kort och kuvert därifrån tex) och gjorde själv. Jättekul!
    Hotell: Frimis har en fin svit med jacuzzi och bastu i. Ekoxen har jag oxå hört bra saker om.

Kommer inte på något mer nu. Säg till om du saknar något.

Thindris
    Fotograf: Vi använde Fotofolket o blev mycket nöjda. Men det finns många bra i stan. J Falk och Thomas Kilman är väl mest kända på att vara bra om man ska namge ytterligare två.

• Fru Calice

Caroline!

Ville bara säga att vi provade tortellinilådan i helgen. Supermums! Måste göra den igen!

• Fru Calice

_Aniara_
    Jag betalade 750 kr tror jag för 1½ h.

• Fru Calice

Hej!
    Hoppas det var bra under blomvisningen! O mycket folk!
    Själv kan jag inte kunde/kan jag inte gå! Hade så gärna velat!!! Men jag gjorde iaf lite reklam på jobbet så förhoppningsvis kommer det någon därifrån!

Kram på er o trevlig fortsättning på helgen!

• Fru Calice

Hej alla fruar!!!

Hur har ni det i julstöket? Börjat än?
    Själv har jag kommit så långt att jag har burit ner alla påsar från vinden där adventsljusstakar och dörrkransar ligger i, men inte mycket mer än så. Dock har nog jag och maken slagit rekord i år. Vi har nämligen redan nu köpt nästa alla julklappar!!! Typ bara två kvar. Lite skönt faktiskt. Tar bort pressen.

Igår satte jag mig för att sortera alla bröllopskort i kronoligisk ordning, istället för fotografordning, för att kunna börja sätta in i album. Det tog 3 timmar och sen var jag tvungen att gå o lägga mig. Måste fortsätta idag. Trodde det skulle ta typ en kvart... Shit va kort man måste ha!

Kram på er!!!

• Fru Calice

marfa
    bara en tanke... har du provat på båda deras datorer? för jag vet att den ena tex tar dvd men inte den andra. tänkte om det var nån skillnad med formatet oxå...

skönt med julstök. själv känner jag lite att det tar emot. vill gärna ha jul o allt det där, men har så svårt att få upp allt pynt här hemma. funderar tom på att skita i att sätta upp saker. bara ha gran typ.

har iaf nya gardiner nu! jättefina. o nu sitter jag o kolla på ny matta i en katalog. kanske kanske.

kram på er!!

• Fru Calice

Thindris
    Jag fick mitt hår gjort hos Tojan och blev jättenöjd!!! Dessutom var jag mycket nöjd med priset eftersom hon tog betalt per timme o jag inte satt så länge! Kan i vilket fall rekommendera henne varmt.

• Fru Calice

Thindris
    Nej jag blev inte sminkad av henne utan av min mamma. Men jag har sett andra som blivit sminkad av henne och det har blivit fint. Men som alltid så måste man verkligen säga hur man vill ha det. Jag kände när jag var ute och letade klänning tex att jag var för snäll och typ inte ville göra affärsbiträdet ledsen så jag vågade inte säga vad jag egentligen tyckte. Det var bara på slutet jag ryckte upp mig och då insåg jag att de faktiskt VILL att jag ska få det precis som jag vill och inte alls blir ledsna. Så våga säga hur mycket/lite färg du vill ha o så när ni sminkar. (O allt annat oxå - hår, klänning o sånt!)

Tror för övrigt även jag att fyra timmar låter lite väl mycket...

Svar på tråden Linköpingsfruarna!