• aa_s_a

Hur lång tid???

Hur lång tid tog det för er innan ni blev tillsammans med era respektive?

Jag dejtar en kille sen några månader tillbaka, då såg det ut som om vi skulle bli tillsammans, men sen satte jag lite press på honom, kände att vår situation blev ohållbar.. Då tog han ett steg tillbaka och menade att vi "bara" ska vara vänner..

Nu när vi snackat om det här så har han sagt att han inte är 110% säker på åt vilket håll det är på väg och på vad han känner. Det känns lite jobbigt, hade nästan varit lättare om han sagt att "jag är säker till 110% - det kommer aldrig bli vi".

Därför undrar jag som sagt att om han kanske är osäker nu, kan det då ändå bli något om jag bara har is i magen, men samtidigt ska man kanske inte stänga några dörrar, är det meningen att det ska bli vi så blir det det väl ändå??

Shit, jag tror verkligen jag är jättekär...

• Svar på tråden Hur lång tid???
  • NokGroda

tyvärr vill man i allmänhet inte ha killar som inte vill binda sig. i alla fall upptäcker man det om man väl får dem. eller när nån annan får stå ut med dem.

nej gumman..
    "he's just not that into you"

om han var pojkvänsmaterial skulle han inte tveka om dig. skit i honom!

• aa_s_a

nokgroda: Varför skulle han inte tveka om han var "pojkvänsmaterial"?? Vi lämnade långa förhållanden i våras, när vi träffades var vi nervvrak...

• *camilla*

NokGroda: Har du sett på Oprah?

aa_s_a: Jag och min man blev tillsammans från dag ett. När det är rätt tror jag att man känner det med en gång. Håller med NokGroda - då tvekar man aldrig! Forget him!

• NokGroda

aa_s_a: Jag säger inte att han aldrig vill ha dej. men NU vill han inte det. för då skulle du märka det.

*camilla*: oh ja. och det är rätt. sex & the city var iofs först med citatet. men jag hade det ganska klart för mig redan i tonåren: "vill han inte ha mig, så vill jag inte ha honom heller."

• Nyfiken gul , nu fru

vi blev tillsammans efter typ tre dagar, då kände vi att "wee,,, det är typ allvar"...

vi förlovade oss efter 10 dagar o inget har känts mera rätt...

Vi är nu gifta efter 1½ år tillsammans

• aa_s_a

nyfiken gul, nu fru: oj, vad snabbt, men hur kunde ni känna att allt kändes så rätt? Det finns ju alltid sidor av den andra personen som tar lite tid att lära känna...

• vintertid

Som motvikt till de andra inläggen så kan jag säga att det tog ett år innan jag och min numera man blev tillsammans, det var ett evigt velande från min sida. Men fr.o.m. dagen vi blev ihop på "riktigt" har inga tvivel funnits! Är tacksam att han stod ut med mig!

• aa_s_a

vintertid: Jag kommer nu skriva ett långt mail till den här killen och förklara hur jag mår och känner inför allt och så måste vi bryta kontakten ett tag för att sen ev ta upp den igen och då ser vi kanske saker och ting på ett lite annorlunda sätt..

• Marie06

aa_s_a

Du får nog ha lite is i magen vännen.. jag vet precis hur det känns... har träffat en underbar kille i två veckor nu... han har från början sagt att han vill ta det lungt... vill lära känna en och sånt bättre.. men va svårt det är att ha isen i magen..

Lycka till, ge honom lite spice så blir det nog ni ska du se...

• Bröllopstokiig

aa_s_a: Låter klokt!

• aa_s_a

jag skickade mail till honom... Förklarade precis.. Fick svar och han skrev att han förstår mig och att det är skönt att jag äntligen är helt ärlig emd mina känslor (jag har inte bara undanhållit för honom utan förnekat för mig själv också)..

Han skrev att han inte känner likadant och att jag får ta upp kontakten när jag orkar igen.. Frågan är om jag någonsin kommer orka.. Är så ledsen nu.... Usch...

• Lillpysch

Vill bara säga till dig att du inte är ensam om vad som har hänt dig! (om det nu kan va till nån tröst...) Jag träffade en kille förut för ca 1 år sedan som sa precis som den kille du träffat. Och jag vill bara säga en sak som jag lärde mig från den erfarenheten: om han velar redan nu, så är det troligast att han alltid kommer att vara en sån!! Det finns så många killar därute som är på det sättet, och nu får det vara nog tycker jag! Jag förstår att du känner dig förstörd just nu, men jag lovar dig att det bästa är att bara skita i honom och gå vidare. Han kommer bara att göra dig fast i nåt som han har total kontroll över. Du förtjänar någon som vill ha dig oxå.

Hoppas att du kommer över honom snarast!

Kramiz

Svar på tråden Hur lång tid???