Inlägg från: Birgittabruden |Visa alla inlägg
  • Birgittabruden

världens sämsta blivande fru? (Jättelångt)

Håller med Bebbsen 05: Det kan finnas förklaringar, men det finns inga ursäkter. Men antingen får du berätta för din man nu, eller så gör du det aldrig. Du måste ju i vilket fall sluta träffa din älskare.

• Birgittabruden

233850: jag tycker att du är lite väl hård. Jag har själv varit otrogen mot en pojkvän, och som jag sa: Det finns förklaringar, men det finns ingen ursäkt. Nu har jag hittat rätt kille, och jag tror inte att jag har förmågan att vara otrogen mot honom. Jag tror att otrohet kommer av att det är något i förhållandet som inte är som det ska. Visst, det är ett idiotiskt sätt att hantera situationen, att vara otrogen istället för att reda ut problemet. Men jag tror inte att tinta aldrig kan ha ett riktigt förhållande pga det här, som du verkar tro.

• Birgittabruden

Jag tror inte sex är det viktigaste i livet för henne, men tanke på att hon blivit våldtagen. Jag håller med om att otrohet är något man väljer och det finns inget som kan göra det OK att vara otrogen. Däremot kan det finnas förklaringar till att man är otrogen.
    I mitt fall var det att jag hade ett förhållande som inte gav mig vad jag behövde varken fysiskt eller psykiskt. Av min älskare fick jag den uppmärksamheten jag behövde, men det var också dödsstöten för mitt förhållande. Jag tycker aldrig att otrohet rätt, men jag har förståelse för att man kan hamna i en situation där man blir frestad att vara otrogen.
    Hade jag hamnat i den situationen igen så hade jag rett upp mitt förhållande innan jag gav mig in i något nytt.
    Nu finns det ju faktiskt en familj att ta hänsyn till, och frågan är väl om hon kan leva med sig själv om hon inte berättar. Kanske bör hon berätta så att hennes sambo får ta ställning till om deras förhållande är värt att kämpa för.

• Birgittabruden

Jag känner att jag lägger ner den här diskusionen nu. Jag har sagt min åsikt och vi kommer ju uppenbarligen inte vidare, så jag överlåter till andra att säga något nytt i stället.

Svar på tråden världens sämsta blivande fru? (Jättelångt)