Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Får man vara med här?
Är ny härinne och vi har bröllop & dop den 27 maj 2006.
Kram Coco
Får man vara med här?
Är ny härinne och vi har bröllop & dop den 27 maj 2006.
Kram Coco
Lindha!
Tack, ja jag är gravid och det är därför som vi skall ha dop och bröllop samtidigt.
När skall alla ni här inne gifta er?
Hur långt har ni hunnit i planering och förberedelser?
Lite om mig själv
Skall få bebis i mars
Har bokat kyrka och valt präst
Bokat festlokal
Mina föräldrar skall beställa och betala maten, min syster och sambo ordnar tårtan
Skall sy klänningen själv och har beställt mönster till den.
Kompisen ordnar med inbjudningar och håller i dukning mm.
Hej
Skulle gärna gå med och fika hade varit jätte kul, men har planering på jobbet hela måndag kväll. Hoppas att ni träffas fler gånger, då kommer jag gärna.
Vad romantiskt att ha midsommarfest.
Hej idag hämtade jag mitt mönster på klänningen. Sedan var jag inne på Gårdatextil och köpte tyg till klänningen och jag köpte även tyg till mina döttrar som skall vara brudnäbbar.
Lindha
Våra döttrar är 10 och 4 och bebisen kommer i mars. Vi kommer ju ha bröllop och dop samtidigt.
Skall försöka leta upp en länk till sidan där det finns en bild på klänningen. Lägger ut den senare idag om jag lyckas.
Skall sy klänningen själv, det var ett tag sedan jag sydde något. Men min mamma kommer att få hjälpa mig lite.
Julia och Emilia tycker att det är jätte kul att få vara brudnäbbar. De vill absolut få gå först in i kyrkan och Emilia vill sjunga. Men det blir nog inte hon som skall sjunga i kyrkan. Hon vill sjunga blinka lilla stjärna eller någon annan sång från dagis.
Lindha, guuu vad duktigt du är som tränar. Själv hoppas jag att jag inte blir allt för stor nu som gravid och sedan hoppas jag att jag hinner träna lite efter bebisen kommit och fram till bröllop/dop.
Här är länken till mönstret på klänningen som jag skall sy.
store.sewingtoday.com/cgi-bin/voguepatterns/shop.cgi&TI=20003&page=5
Men jag skall ha den utan ärm och utan spets. Så den skall vara som modell B. Fast den finns det ju inget foto på.
Vad skall ni har för klänningar? Någon som har bild?
Majbruttan
Skall ha själva överdelen i vitt thaisiden med vita broderade pärlor på och själva kjoldelen i vitt thaisiden och jag skall ha släpet också. Tycker att det är fint med släp.