Inlägg från: Charleston |Visa alla inlägg
  • Charleston

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Hej!

Vår- och Kärleksbrud, här har ni ännu en göteborgstjej som skall gifta sig 10 juni!!! (Visst har vi sett till det bra för oss, 2 "4-dagars-ledihets-helger" veckorna precis innan - Kristi Himmelsfärd + Pingst och Nya röda dagen 6:e juni... )

Måste bara fråga hur väl ni här i tråden känner varandra egentligen?!? Om man läser lite verkar det nästan som om ni känt varandra sedan urminnes tider... på era träffar, kretsar ALLT kring bröllop då eller? (Tycker ibland att "tonen" här på BT är så "hysterisk"...)

• Charleston

Va´ bra!!! (Jag menade inte att just ni här i tråden är hispiga, men ibland när man ser tjejer som skall gifta sig 2007 och som har ALLT färdigt - ända ner till bordplacering - då kan man bli lite mörkrädd...) (Fast det är en bra ursäkt, jag brukar BESTÄMT hävda för min blivande man att jag är OTROLIGT sansad om man jämför med en del på BT ;)

F Ö är jag gärna med på ett hörn, om ingen har nåt´ emot det... (Det kan så pinsamt att fråga... men jag har fått intrycket att det är OK att vara med och leka med er...;)

• Charleston

Man tackar, man tackar!!! Ni är ju flitiga i skrivandet så det tillkommer ju tio sidor så fort man vänder ryggen till ;)(Eller inte "hänger" på BT för en kväll...)

Klockan är 19:30 en fredagkväll och jag sitter kvar på jobbet... (Jag är kommunal kontorsråtta med 8-5 tid egentligen... men NU ska jag faktiskt åka hem :)

Hängde inte riktigt med i alla svängar - jag ögnade bara inläggen lite snabbt, men var det "samling" på Järntorget vid 18 den 29:e eller har jag missuppfattat det helt? (Jag är "på" både spanskt och grekiskt. ("Lilla tavernan" är mysigt tycker jag, fast där bör man nog boka bord.)

Om någon vill ha "uppdatering" av lite personinfo. kring mig så är jag 76:a, bor på Guldheden, är kommunal kontorsråtta som sagt - och skall gifta mig den 10/6 - på Vinga!

• Charleston

Hej!
    Jag hänger också gärna på på tisdag! ;)

18:00, Steinbrenner & Nyberg, Järntorget, sa Bill... ;)

• Charleston

Hej!

Eftersom jag också tänkt följa med lägger jag till mig själv på listan! Till alla er nykomlingar som tillkommit i veckan kan jag säga att jag kom till förra, så jag är inte så "gammal i gemet" jag heller...

majbruttan
    lindha
    ninni
    trollvinter
    vårbrud
    yrvädret
    princess
    minik
    moriawe
    Charleston

linda
    jenny
    (kommer kanske)

• Charleston

Hej igen!

Jag hade redan lagt till mig på "vill-gärna-följa-med-på-tisdag-listan", men det var tydligen inte den som sedan blev kopierad, så nu lägger jag till mig på nytt...;) (Denna lista är kopierad från sidan 175)

majbruttan
    lindha
    ninni
    trollvinter
    vårbrud
    yrvädret
    princess
    minik
    moriawe
    maritim
    jenny
    linda
    Charleston

(Såg att Lindha finns 2 ggr näst överst och näst sist - är det samma Lindha eller 2 olika?)

• Charleston

Princessdiamond: jag tycker i alla fall att det var en jättefin klänning!!! Upplägg är nog inte helt busenkelt med tanke på vidden - det är ju inte bara att lägga upp och fålla om som man gör med t ex ett par byxor, eftersom det blir en massa "överskottstyg" då omkretsen blir störr ju längre den är... (Oj, vad invecklat det blev. Och precis som om jag någonsin lagt UPP ett par byxor... Jag är 1 och 80 så det brukar vara tvärtom...)
    Finns det ingen student på någon sömnads/textilutbildning du kan fråga?!? (Om du nu inte vill lägga ut så mycket pengar på ändringssömnad menar jag)

Angående namnlappar till imorgon blev jag lite fulliskratt - för det är en av mina mer eller mindre dagliga arbetsuppgifter att fixa... (Så jag kan ju alltid göra några extra... ;)

• Charleston

Hej tjejer och jag vill också tacka för en JÄTTETREVLIG kväll i tisdags. (Det känns roligare att läsa inläggen nu, när man har ett ansikte till...)

De "Rullande stenarna" fick ju oss att försöka flytta hela konkarongen - inte konserten alltså, tror inte att EMA anser att vår bröllopsfest är ett tillräckligt gott skäl att nobba Mick Jagger... ;) men igår eftermiddags blev det i alla fall helt klart - om nu inget oförutsett skulle inträffa - att vi kommer att bli man och hustru på Pingstafton, den 3:e juni!

Så, jag fyller på mig i turnélistan jag oxå...

BT On Tour

Trollvinter: Örgryte gamla 7/1 14:00
    Lindha: Västerlanda kyrka 22/4 kl 15:00
    Vårbrud: Starrkärrs kyrka 10/6 kl 16.00
    MiNik: Marstrands Kyrka 19/8 Kl 15:30
    Maritim: Marstrands Kyrka 26/8 Kl 17:00
    Torvan: Valla kyrka (Tjörn) 14/10 Kl ??
    Yrvädret: S:t Birgittas kapell 22/7 kl 14.00
    Charleston: Vinga 3/6 vid 16-tiden (fast vi kommer att chartra en båt för gästerna, och där får nog dessvärre inte så många plats... Ni får komma till Operakajen när vi kommer in till sta´n igen vid 18:30-tiden...)

Bastukväll låter jättemysigt. Håller med om att en helg är bättre, för du bodde utåt Hindås, inte sant Maritim? Det är ju en bit att åka...

Förlovningsbilder känns inte som något annat än ett sätt att kräma pengar ur redan ekonomiskt ansträngda blivande brudar... :( (Är ni förresten inte redan förlovade? Det brukar ju man ju göra rätt länge innan bröllopet?!? Eller (Bara för att jag har varit det sedan -99...;)

• Charleston

...den ilskna smileyn skulle naturligtvis vara vid stycket om förlovningsfoton... Hur 17 får man smileysarna på rätt ställe?!?(Om man inte ritar dem själv, för då hamnar de där man vill ha dem...)

Upplys mig, oh ni vana BT-surfare! ;)

• Charleston

Hej p_e

Midsommarafton är ALLTID en fredag - den fredag som infaller närmast sommarsolståndet = 21/6 - och följdaktligen är midsommardagen alltid en lördag.

Fram till 1950-talet var Midsommarafton alltid den 24 juni - min födelsedag ;) - men så är det alltså inte längre, utan det flyttar sig...

Midsommarafton är en vanlig bröllopsdag, men då får man noga vara ute i god tid... (Har en väninna som ville gifta sig då, men mer än 1 ½ år innan var det redan fullt...)

• Charleston

Precis, det är det jag menar... Tycker du inte att det känns lite fånigt att "arrangera" förlovningsbilder såhär ett år efter då?! Spara pengarna och lägg krutet på bröllopsbilderna istället!!! (Men det är ju blott min ödmjuka åsikt...;)

• Charleston

Åh sorry, läste inte ordentligt... jag trodde att du funderade på att ta förlovningsfoton. Då är vi av precis samma åsikt! KOMMERSIALISM är det enda bra ordet för sådant...

• Charleston

Gomorron´!

Kul att du lagt upp bilderna Vårbrud!!! Håller med om det som någon annan skrev att det var lite som en "blinddate" innan, men att det efter en stund kändes som om vi känt varandra rätt länge. (Ja, en del av er har ju det också...)

Grattis till bokat datum Morawie!!! Kände personligen att man kunde börja planera lite mer "på riktigt" när vigsellokal + ffa festlokal fallit på plats :)

Och grattis till jobbet, Ninni!

Vi har med största sannolikhet fått tag på en fotograf - med tanke på att vi fick flytta alltihop till pingst trodde vi att det skulle bli knepigare, men det verkar funka, ska få def. besked idag ;) (Håll tummarna!)

Vi pysslade på jobbet igår, min rumskamrat är jätteinne på embossing, så han hade med sig sina grejor. Dessvärre hade hon glömt "skärbrännarn´" - som jag alltid säger av misstag; varmluftspistol är det ju egentligen... ;) - så vi kunde bara göra julkorten "till hälften", men de blev fina ändå. Nu ska jag önska mig en "skärbrännare" i julklapp, för det blir nog embossing på bröllopsinbjudningarna... ;)

• Charleston

...HON hade med sig sina grejor skulle det ju va´... (Känner ingen kille som är sådär pyseltokig... ;) Men det kanske finns nån´ där ute. Visste ni förresten att embossing och scrap-booking är den tredje största inkomstkällan i USA?!? (Har jag hört,vet inte om det är sant, men det är ju helt OTROOOOLIGT stort fattar man så snart man går in i en hobbyaffär eller välsorterad tidningshandel.

• Charleston

Vi har inte heller gjort någon hemlighet av vad som är på gång, det är väl datumet som kanske inte är helt allmänt känt - ffa inte sedan ändringen förra veckan - men annars är det helt officiellt. Vi har ju varit ihop i 9 år samt förlovade och sambor sedan -99, så det har väl knappast kommit som någon överraskning för någon... ;) Vi står också för det mesta själva, vi får lite bidrag från mina föräldrar, men det kom mest som en bonus, för att de ville vara rättvisa till alla sina 3 barn, vilket vi inte visste... ;)

• Charleston

Hej igen!

Har haft kontakt med fotografen igen. Måste bara fråga, hur mycket betalar ni?!? Fick en prisuppgift på 12 000:-, vilket jag tyckte var i mesta laget... (Då är det under vigseln också, vilket vi eg. inte är så intresserade av, vi vill bara ha porträttbilderna) Det var nog så att transporten+tiden till Vinga fördyrade det hela också, men jag vill gärna höra mig för om prisläge. Så pliiis, ni som har prisuppgifter att dela med er av, gör gärna det!

TACK!

• Charleston

Tack!!!!! Det lät betydligt bättre än 12 000:- Ska kika på länken.
    TACK igen Princess!!! (Skönt att det är NÅN´TING som funkat bra för er i alla fall, ert bröllop verkar ju så kantat av en massa bekymmer annars...)

Det där med brorsan tyckte jag ändå tog priset... Har din svärfar tackat ja till att va´ bestman?

• Charleston

Hej!

chalk betyder ju förutom kalk även "krita" (som i tavelkrita), så den kan säkert vara torrare i konsistensen...

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2