Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Får väl sälla mig till det glada gänget nu då! Det blir giftemål i Augusti -06 Yay!
Är lite ny på denna sidan så jag strosar mest runt nu och letar efter nyttigheter, det var så jag snubblade in på denna tråden.
Får väl sälla mig till det glada gänget nu då! Det blir giftemål i Augusti -06 Yay!
Är lite ny på denna sidan så jag strosar mest runt nu och letar efter nyttigheter, det var så jag snubblade in på denna tråden.
Den 29:e?
Har inte McDonalds vid Järntorget lagt ner? Eller är det BurgerKing som menas? *(så jag inte går vilse)
Jag vill gärna hänga på!
Här händer det mycket under en dag! =)
Ser framemot att träffas på tisdag. Jag är 25 år, färdig lärare och försöker anpassa mig till livet som arbetare och inte student ;) Jag saknar mina sovmornar...
Härligt! Blir en massa människor att prata med då, får se till att fixa en namnskylt på jobbet, är ganska säker på att barnen kan hjälpa till :)
Är också nybakad lärare, började mitt jobb nu i september.
Jag har tillbringat helgen på Särohus spa :) Min kära faster fyllde 60 och bjöd in alla nära och kära till middag och bad. Hur skönt som helst! Känner mig som en ny människa och jag och min sambo beslutade enhälligt att det var så vi skulle tillbringa dagen efter bröllopet också eftersom bröllopsresan blir först några måndader senare då vi vill undvika vinter på Nya Zeeland.
Först!! *hehe*
Trevlig kväll! God mat och toppen sällskap. Det får vi göra om.
Tjipp
Vi har varit och tittat på kyrka idag, min käre sambo blev visst kär i den gamla träkyrkan Råda så nu tittar vi runt på Råda Gästgiveri, Råda Säteri och hembygdsgårdar.
Cateringvana Minik? Det låter ju toppen! Har du några tips?
Jag jobbar på en förskola inte långt från kyrkan så jag tänkte titta in och kolla med dem på måndag.
Wee!! Nu har jag bokat kyrka! Det ser ut som det blir Råda Kyrkan, den 2:e september kl 15.00 :D
princess_edition > Jo, det var rätt knökat. En tid ledig per lördag i Augusti ungefär. 19 var det redan fullt och nu den 2:e också, ändå kör de vigslar kl 13, 14, 15, 16 och 17.
Nu är jag förvirrad, jag vet att jag läste en lång tråd här om Råda Säteri samt någon hembygdsgård... men jag hittar den inte! Jag har säkert drömt alltihop...
Om man nu inte har råd med 1200kr/person på säteriet, någon som har något annat tips? Finns det någon hembygdsgård?
Tack tack! Vi hittade minsann hemsida (www.radahbfmolnlycke.se/) och telefonnummer så nu är den också bokad till den 2:e !
haha, läste just detta på hembygdsgårdens hemsida:
Under flera år har föreningen hyrt ut Hembygdsgården till bröllopsfester. Vi tycker att Hembygdsgården är en lämpligt plats att fira bröllop på. Under årens lopp har fem, sex ja upp till sju par firat sina fester på Gården under de tre månaderna juni, juli och augusti. Så händer något under 2003. --> Ett av brudparen (bruden) skriver på Internet om sitt bröllop.
Vårbrud > Toppen! Nu kanske man kan friska upp minnet lite
princess_edition > Ingen fara, det finns nog en mängd bilder på nätet på mig under mitt nätnamn :)
Lindha > heh, jag har nog pratat med varenda en jag vet att jag skall bjuda, kan bara inte hålla mun :) och min sambo är inte bättre han.