• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Den fotograf vi funderar på är Eva Quirbach www. quirbach. se.
    Tycker att hon har riktigt schyssta bilder och hon kostar inte heller så hutlöst mycket. Vi ska ta och boka tid med henne för ett samtal. Jag berättar mer sen. Måste jobba

• yrvädret

Tack för fika! Kort men kul!
    Håller på att fixa en billig mysmiddag till mig och Tomas, som har däckat i soffan.

Funderar på om vi skulle dra ihop en after work någon gång sen. Gå ut och ta ett par öl en fredag eller nåt. Vad säger ni om det?

• yrvädret

hej på er! JA, jag lever! Mina föräldrar är här och jag hinner inte skriva så mycket.

Princess, jo vi vill ha en bil - men har inte råd just nu

ninni - jag hänger inte riktigt med, har det hänt något speciellt som gör att du känner dig deppig?

mugglesfan - kul att du gifter dig i
    Råda kyrka - vi bor precis i närheten! Jag gifter mig veckan innan dig i S:t birgittas kapell nere på stan. Bor du här i Mölnlycke eller valde du kyrkan för att den är så söt?

• yrvädret

Helgen har varit bra. Mor och far var här, kom i torsdags och åkte hem nu på förmiddagen. I fredags åkte vi ned och tittade på lokalen igen - så att mamma och pappa skulle få se den, åkte sedan vidare till Tjolöholm för att titta där. Igår åkte vi ut till S:t Birgittas kapell - tyvärr öste det ju ner så Göteborg visade sig inte från sin bästa sida. Men det var jättekul!

Sedan han vi klara ut endel grejer kring bröllopet. När det gällde min bror och hans hund, så upplevde mamma och pappa det på samma sätt som jag och Tomas. Med andra ord kommer husdjur förbli objudna till bröllopet med tillhörande fest. Sedan insisterade päronen att få bidra till brudklänningen - så nu slipper vi den kostnaden. Dessutom så har vi en skuld till dem på några tusenlappar som vi tänkt betala lite senare i höst - som de nu vägrar höra talas om. Helt plötsligt har vi fått ett antal tusen direkt ned i bröllopsbudgeten. Det känns otroligt härligt. Nu kan vi äntligen dra igång att köpa in och boka till bröllopet - något som har känts väldigt avlägset.

Så jo, min helg har varit mycket bra

Och förresten, mor och far gillade både festlokal och kyrka på direkten!

• yrvädret

Lindha

Om jag är nästintill panikslagen för vårt kommande bröllop, så kan jag bara gissa hur du känner dig. Du ska ju faktiskt gifta dig tre månader före mig.... (har jag gjort dig ännu mer panikslagen nu??)

• yrvädret

princess

och du vill inte ha barn... *retas*

När är det dags för en after work, tjejer??

• yrvädret

Yrvädret was here.... but no more... zzzzzzzzzzzz

• yrvädret

Hej på er!
    Visserligen är budgeten bara på planeringsstadiet än så länge - men vi kommer hamna någonstans på 60 - 70 000 kr vi också. Förhoppningsvis kommer vi kunna pressa priset lite - men samtidigt vill jag inte spara på något.

• yrvädret

Hehe, jojo bröllopsmardrömmar har vi inte sett det sista av, kan tänka...

Har precis vaknat - hade en helt underbar kväll igår. Vi firade vår fyra-årsdag/tvååriga förlovningsdag. Vi började med att dricka god (äkta) champagne hemma innan vi åkte vidare ned på stan. Vi skulle äta middag på restaurang Frågetecknet, men innan dess hade Tomas en liten överraskning. Vi åkte nämligen upp i Gothia Towers till Skybar och tog en liten drink innan vi gick vidare. Självklart åkte vi panorama-hissen upp. Det var en cool upplevelse Sedan gick vi till restaurangen där vi åt en mycket god trerätters med gott vin till. (Vid det här lagen var jag lagom lullig om man säger så... av någon konstig anledning så täl jag inte lika mycket alkohol som jag gjorde under studenttiden ) Jag åt en supergod Scampi Diavola till förrätt, blodig tournedos till huvudrätt och tiramisu till efterrätt + en dubbel espresso... mmmmm *slurp*. När vi ätit gick vi vidare till The flying Scotsman och tog ytterligare drink. Och hör och häpna - det är första gången jag verkligen går ut i Göteborg, men f-n vad killarna är på här! Under den tiden vi var på puben hade jag två killar som försökte stöta på mig - ni kan ju gissa hur det gick Men trots nobben, så var de riktigt artiga, en kille bad t.o.m om ursäkt till Tomas för att han hade stött på hans tjej! Detta fenomen förekommer INTE i varken Norrköping eller Linköping. Där var det en rent personlig förolämpning till en kille som stötte på en, om jag sa att jag hade pojkvän. Sura miner och otrevliga kommentarer. Respekten för ett förhållande är nada. När jag jobbade på studentpuben var det många killar som kom fram och försökte, och när jag sa att jag var upptagen så fick jag till svar "ja men vad har det med saken att göra, mig gör det inget" På fullt allvar! - och så blev de skitsura när jag sa nej. Precis som om killen var guds gåva till kvinnan och ingen kan motstå! Snacka om desillusionerad...

Nåja, vi hade en helt underbar kväll, jättehärlig! Får se vad vi ska hitta på nästa år

• yrvädret

Bara en grej till. Jag har ett litet förslag.

Eftersom vi alla ska gifta oss, vad sägs om att göra en liten möhippa för att fira oss allihop på en gång? Förslagsvis nu i höst, eftersom den första bruden ut gifter sig i januari. Bara en liten tanke - inget avancerat, en enkel middag och roligt sällskap. Vad tror ni?

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2