Hehe, jojo bröllopsmardrömmar har vi inte sett det sista av, kan tänka...
Har precis vaknat - hade en helt underbar kväll igår. Vi firade vår fyra-årsdag/tvååriga förlovningsdag. Vi började med att dricka god (äkta) champagne hemma innan vi åkte vidare ned på stan. Vi skulle äta middag på restaurang Frågetecknet, men innan dess hade Tomas en liten överraskning. Vi åkte nämligen upp i Gothia Towers till Skybar och tog en liten drink innan vi gick vidare. Självklart åkte vi panorama-hissen upp. Det var en cool upplevelse Sedan gick vi till restaurangen där vi åt en mycket god trerätters med gott vin till. (Vid det här lagen var jag lagom lullig om man säger så... av någon konstig anledning så täl jag inte lika mycket alkohol som jag gjorde under studenttiden ) Jag åt en supergod Scampi Diavola till förrätt, blodig tournedos till huvudrätt och tiramisu till efterrätt + en dubbel espresso... mmmmm *slurp*. När vi ätit gick vi vidare till The flying Scotsman och tog ytterligare drink. Och hör och häpna - det är första gången jag verkligen går ut i Göteborg, men f-n vad killarna är på här! Under den tiden vi var på puben hade jag två killar som försökte stöta på mig - ni kan ju gissa hur det gick Men trots nobben, så var de riktigt artiga, en kille bad t.o.m om ursäkt till Tomas för att han hade stött på hans tjej! Detta fenomen förekommer INTE i varken Norrköping eller Linköping. Där var det en rent personlig förolämpning till en kille som stötte på en, om jag sa att jag hade pojkvän. Sura miner och otrevliga kommentarer. Respekten för ett förhållande är nada. När jag jobbade på studentpuben var det många killar som kom fram och försökte, och när jag sa att jag var upptagen så fick jag till svar "ja men vad har det med saken att göra, mig gör det inget" På fullt allvar! - och så blev de skitsura när jag sa nej. Precis som om killen var guds gåva till kvinnan och ingen kan motstå! Snacka om desillusionerad...
Nåja, vi hade en helt underbar kväll, jättehärlig! Får se vad vi ska hitta på nästa år