Inlägg från: princess_edition |Visa alla inlägg
  • princess_edition

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

yrvädret: tack för all information! är mölnlycke och råda hembyggdsgård samma ställe? vet du det? har du nån internetadress man kan gå in å kolla på den gården du pratade om? visade sambon bilder på råda kyrka igår, å han höll me om att d såg fint ut. så han föreslog att vi skulle på studiebesök dit till våren nångång. hur långt innan tror du man måste boka om man vill va där? den e rätt populär har ja hört.

• princess_edition

moriawe: ok,du kan väl meddela mig va de säger om saken! så vi vet hur länge vi vågar vänta innan vi åker å kollar på kyrkan. vill ju helst göra det när d grönt runt omkring så man kan föreställa sig hur d kommer se ut om vi nu vill gifta oss där.

• princess_edition

råkade? det va inte planerat alltså?

• princess_edition

princessd: hehe, ok. bra det! själv har ja ångest över hur min ekonomi ser ut för tillfället. den tillåter verkligen inga impulsköp! blir inga avancerade julklappar i år, alla får varsitt ljus ja dekorerat själv. hoppas d ska va förstående å uppskatta d fina i att ja tagit mig tid att göra något själv istället. pojkvännen ska ja nog allt försöka hitta något mer till. vet inte riktigt vad bara...

• princess_edition

moriawe: va kul att ni fick en tid iaf! vi har ju inte tänkt gifta oss förren ett år senare, så så känner ja mig lugn med att vänta me studiebesöken tills i vår.

jo, det va nån som tipsade om nån hembyggdsgård i närheten av råda kyrka. minns inte vem. ja letade på nätet men hittade bara inlägg här på BT om det. nån skrev om råda hembyggdsgård och nån annan om mölnlycke, vet inte om d e samma ställe. hittade ingenting om priser eller nåt sånt utan båda trådarna ja va inne i slutade me att en person bad de som hade info att maila dem.

• princess_edition

mm, d verkar jättemysigt... på utsidan. men d krävs nog rätt mycke för å få till den rätta stämningen inomhus, eller va tror ni?

• princess_edition

det är från vänster: hm... ledsen men minns inte... *skäms lite* i mitten e d iaf jag och sedan moriawe

• princess_edition

oops, hoppas ja inte sa nåt ja inte borde ha gjort nu... hoppas d va ok me dig moriawe

• princess_edition

tycker d va jättekul att få se korten! men som du säger, d vore uppskattat om d försvinner igen så att man fortfarande kan va relativt anonym. man vet ju aldrig vilka som e här inne å rör sig...

• princess_edition

vi har inte berättat om våra bröllopsplaner (bara syrran å en väldigt bra kompis till mig som vet). men det är ju så långt kvar och ja, vi vill helt enkelt inte säga nåt förrän vi e helt säkra på när d blir. men d ingen hemlighet att vi e förlovade eller så.

• princess_edition

princessdiamond: vet du vilken storlek ni kommer få korten i? en del av korten såg riktigt härliga ut, så rörliga liksom.

• princess_edition

vi har faktiskt både morotslåda och kålrotslåda på julbordet, trots att vi inte har någon finsk i släkten. vet inte riktigt varifrån den traditionen kommer ifrån.

• princess_edition

hejhej! har fullt upp me tentaplugg å julförberedelser, så inte mycke tid över för annat. undrar över en sak, dehär me brudskål som folk snackar om hela tiden, va e d?

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2