• ninni7805

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

lindha:
    vi har ju kunnat räkna bort klänningskostanden till att börja med (pappa betalade den :) )..

sen räknar vi med 5000:- för maten på ett ungefär (från mias tänkte vi)..
    tårtan betalar ju svärmor och svärfar så den kostanden slipper vi me..

lokalen blev ju relativt billig..
    pynt och grejs till lokalen blir ju i princip gratis eftersom vi ska ha snäckor och sånt och detta tar vi ju från spanien..

drycken kommer oxå från spanien och det drar ner kostnaderna vill jag lova! det vinet vi tittat på kostar ca 1 euro/liter.. spriten ligger på ungefär samma nivå.

hmmmmmmm sen ska vi ju inte ha ngn fotograf här hemma mer än familj och goda vänner.
    behöver ju inte ngn transport här hemma heller..

hår och smink fixar en av mina bästa vänner.

inbjudningarna blir relativt billiga, kostar ca 5:- / arket, inga srämplar eller sånt = billigare.

bukett här hemma har jag inte ngn koll på än, men den blir väldigt enkel (till cermonin innan vi åker blir det nog bara ett 10 pack rosor eller ngt annat romantiskt ;) ).

tror faktiskt vi sparar in en hel del genom att vigas utomlands!

oj va långt det här inlägger blev... hoppas ni orkade igenom det :)

• ninni7805

just det ja.. glömde en sak:
    ringen till mig ska vi kolla lite på när vi åker ner till spanien om vi kan hitta en billigare där och sen sätta i mina stenar här hemma.. men vi hoppas att vi kan hitta ett alternativ till min ring som inte kostar mer än 2000:-... jag vet.. drömma går ju ;)

• ninni7805

lindha:
    det enda jag tycker va dyrt bland dina saker är hotellrummet... det va lite saftigt i pris enligt mig.. men det beror ju helt o hållet på vad man vill ha ;)
    vi har inte bestämt om vi ska sova på hotell natten efter festen än, beror lite på hur mkt pengar vi får ihop ;)
    tycker det va rimliga priser på allt annat i din lilla lista.. livemusiken va billig tycker jag! dom vi kollade med skulle ha 5000:- så ni kom ju billigare undan!
    vart ska du göra håret??

princess:
    lider med dig som är förkyld... aldrig kul att snörvla på jobbet..

• ninni7805

lindha:
    Ahhhhhhhhaaaa.. det förklarar ju en hel del med hotellet :)
    smart att ha både natten före och efter! förmodar att ebba är hos mormor/farmor då?! ;)
    hade oxå velat ha häst och vagn.. men vi får väl se vad som händer med det.. finns ju i slottsskogen vet jag ;)
    vad säger du om att gå på ringjakt ngn dag då vi har tråkit?

• ninni7805

lindha:
    åhh jag lider verkligen med dig!!! har haft magkatarr när jag pluggade och det är verkligen inte kul :( :(
    hoppas det går över med mindre stress!
    ringletandet hinner vi med jag lovar :)
    superfin klänning! lagom mkt brodyr och sånt på.. tror du skulle bli jättesnygg i den :)

• ninni7805

nu har jag kravlat mig upp oxå :)
    va ute igår och mår väl liiiiiiiiite illa idag.. inte mkt men inte heller tipptoppbra ;)

ngr roliga planer för helgen? vi ska träffa vår tilltänkte toastmadame och hennes kille och fråga henne om hon vill vara vår toastmadame.. håll tummarna att hon vill det hörrni!

• ninni7805

lindha:
    låter jättefint! vill se på nästa fika ;)
    hur mår magen nu? har det blivit bättre?

yrvädret:
    låter som en superbra ide med möhippegrejsen tycker jag att vi försöker med!!

en höstfika snart igen kanske?

majbruttan:
    hur hade du det i prag??? hoppas du kunde åka taxi ;)

• ninni7805

lindha:
    superbra ide!!!!! klart vi kan va hos dig o ha fika
    superduperkul ju :)
    ojoj märks det att jag jobbade inatt?! ;) hihihihi huvudet känns lite mossigt om man säger så..

majbruttan:
    ja se män....... det räcker oftast med att bara vara trevligt så tror många ngt heeeelt annat... morrar lite...
    men det va ju bra att du hade trevligt ändå.
    låter ju superbra med prästen oxå! håller tummarna att han är ledig ert datum :)

• ninni7805

jag vågar inte säga till 100 % att jag kan den 24:e, men har inte ngt inbokat den dagen, men kommer det jobb så måste jag ta det.. men annars kommer jag gäääärna hem till dig då lindha :)

ska jobba imorgon 09-22 på kungsmässan i en liten butik som säljer smink och grejs.. visst en nyöppnad butik.. blir säkert superkul! bara hoppas att jag slipper ta några snattare... men det blir säkert bra..

ngn av er tjejer som är sugna på fest på lördag? vi ska ha fest här hemma och om ni har möjlighet o lust så är ni välkomna :) blir utgång till ngt bra ställe där vi kan svänga våra ben lite ;)

• ninni7805

OJOJOJOJ va ni skrivit!!! blev ju en massa att läsa igenom.. men kul!

fika den 31:e låter bra tycker jag!! vet iofs inte om jag är tillbax i gbg då, men är jag det så vill jag oxå va med :) jag ska ju upp till åmål och stå på bröllopsmässan där på lördagen och så vet jag inte om bilderna för annonserna ska tas på måndagen eller tisdagen efter så jag kan inte lova ngt än.. men får förhoppningsvis reda på det i dagarna nu!

lindha:
    appropå klänningarna: jag gillade den sista bäst! den du vill ha i ivory :) jätte läcker!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2