Inlägg från: Trollvinter |Visa alla inlägg
  • Trollvinter

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

majbruttan: GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas att du får mycket god tårta och många fina presenter

Lindha och vårbrud - vi kan väl samordna oss alla tre? Jag tror att jag kanske har biltillgång i alla fall, om v kör... men han blir kanske glad om han får åka hem tidigare, ska höra med honom! La Sombrita blir förresten jättebra - bra bestämt tjejer!

• Trollvinter

Som vanligt tar det en timme att uppdatera sig när man inte varit här på ett par dag Roligt att vi blivit fler! Men, det blir knepigt att hålla reda på alla nya namn i morgon!! Ser fram emot hippan!

Själv har jag varit på bal i helgen! Jätteroligt! Men, det blir lite segt att vara ute länge - är inte riktigt van vid det längre. Det började strax innan tolv i lördags på dan och vi var hemma vid halv fyra på natten... då var det inte slut ännu, men vi orkade inte vara kvar... Men, trots det lyckades vi få upp lite ljusslingor utanför huset och måla färdigt taket på andra våningen!! SKÖNT

• Trollvinter

Lindha och vårbrud: min m2b har (nästan) lovat att han kan tänka sig att stanna i stan och köra oss hem Om vi inte stannar längre än till tio, men det tror jag inte att jag orkar ändå

• Trollvinter

Ha ha, ja det ska jag göra! Inga problem med platsen - vi får plats fem i bilen, så Sandra får plats hon också

• Trollvinter

Har dubbelkollat med V nu och han stannar kvar i stan, så vi får skjuts hem till Älvängen tjejer

Nu ska vi hem och pyssla iordning vårt vardagsrum med det nymålade taket! Synd bara att takmålningen ledde till att vi måste ta tag i väggarna också Hoppas att vi hinner med det innan jul, vill ju helst att det ska se snyggt ut eftersom vi har bjudit hem alla bröllopsgäster till oss dagen efter bröllopet!!

• Trollvinter

MiNik, nej, något sådant meddelande fick vi aldrig (eller...?) men de verkar råda generell förvirring på den restaurangen Men, vilken trevlig kväll! Du får följa med nästa gång istället!

Bestukväll låter mysigt Maritim

• Trollvinter

Hej!

Jag fyller väl på jag med... men, jag måste reservera mig för att kyrkan är ganska liten, så nï får inte bli för många...

Trollvinter: Örgryte gamla 7/1 14:00
    Lindha: Västerlanda kyrka 22/4 kl 15:00
    Vårbrud: Starrkärrs kyrka 10/6 kl 16.00
    MiNik: Marstrands Kyrka 19/8 Kl 15:30
    Maritim: Marstrands Kyrka 26/8 Kl 17:00
    Torvan: Valla kyrka (Tjörn) 14/10 Kl ??

Vad skönt det var att vi kom iväg och tränade igår, lindha!! Man känner ju sig som en ny människa efteråt. Att det ska vara svårt att komma iväg ändå!

• Trollvinter

Yrvädret: det kan vi göra. Var och när? Jag är på Chalmers på förmiddagen och jobbar och på järntorget på eftermiddagen... möte mellan ett och halv fyra ca annars inget särskilt planerat (mer än att jobbajobbajobba )

Om det blir mitten av januari för nästa fika så kan inte jag men då kommer jag med på bastukvällen istället!!

• Trollvinter

jag skickade precis ett mail till dig yrvädret... ja, på guldheden... eller snarare kapellplatsen. Ring så guidar jag!

Förlovningsbilder, princess - det måste man väl inte alls?! Vem vill ha och varför? Eller är det ni själva? Om inte, så tycker jag gott att ni kan strunta i det, bröllopsbilderna kommer ju ändå att vara de som vill titta på senare!

• Trollvinter

Ojdå... nu ser jag... brukar inte titta på reklamen alls. Sådana bilder kan man väl ta lika bra själv tycker jag. Ska man ta lika avancerade som för bröllopet måste man ju lägga ner pengar och tid på smink och hår för att se riktigt snygg ut och då kostar det ju bara ännu mer!!

• Trollvinter

Fast, jag kan ju förstå att man kan lockas av det. Förr togs det ju mer ofta förlovningsbilder (typ mina gammelmorfärldrar-generationen) och det var mer det som var den officiella bilden. Men, nu tas det ju så fina bröllopsfoton

• Trollvinter

Hmm, nej, jag tror inte att jag är nere i stan förrän runt halv ett... var och hur länge skulle du sola?

• Trollvinter

Lindha: jag kan erbjuda mig att vara personal Jag har jobbat lite för min mors tidigare café och bland annat caterat bröllop så det ska jag nog klara av

• Trollvinter

Godmorgon på er!
    Har inte varit inne på ett tag nu... har varit lite mycket att stå i på jobbet och det kommer nog att vara tämligen hektiskt fram till jul Ska sedan ägna mig helhjärtat åt bröllopet från och med dan innan julafton Har det hänt något spännande här på sistone? Orkar och hinner inte riktigt läsa igenom alla inlägg sedan senast (det skrivs med sådan rasande takt nuförtiden )

• Trollvinter

...och här är jag.... lite hektiskt på jobbet som vanligt och dessutom tusen och en saker att göra hemma... blir lite lite tid att gå in hit och engagera sig då

Ada smycken och design i Långedrag är det Princess!! De är väldigt trevliga, duktiga och inte så farligt dyra - testa det!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2