Inlägg från: Hej baberiba |Visa alla inlägg
  • Hej baberiba

Cheerful gift (bilder)

Hej alla,

Vi gifte oss den 13/8-05.

Vår dag var helt underbar, när jag såg min brudbukett så visste jag att allt kommer att bli så toppenbra.

Det blev bara bättre och bättre när jag såg min frisyr växa fram. Sen åkte sminket på och sen klänningen och skor och ja självklart underkläder.:D

Min m2b kom in till frisören som en stormvind´....wow vad fin han var....jag tappade andan totalt....jag kände bara hur mina känslor för honom bara vällde fram....ojoj.... han fick en chock när han såg mig också....

Sen bar det iväg till fotografen och trots regn så bestämde vi oss för att fotas ute.....vi ville så gärna ha utebilder.

Vigseln var klockan 17:00 i kyrkan och när vi kom ut därifrån så hade det slutat regna. När vi kom till Herrgården så sken solen.

Vi fick så god tre rätters middag och efter det så blev det fyrverkerier av dunder och brak. Vi hade anlitat en pyrotekniker. Efter detta så blev det kaffe och tårta med presentöppning.

När klockan var 01:30 så begav vi oss till rummet på herrgården där vi skulle sova över. När vi kom till rummet så var inte vår väska kommen så det vara bara till att ge oss ut och leta efter den.

När allt fallit på plats så var det bara att hoppa i säng helt utmattade av vår fantastiska stora dag.

Ni ser bilder här:

groups.msn.com/CheerfulandHappy/vrtbrllop13augusti2005.msnw

• Svar på tråden Cheerful gift (bilder)
  • Hej baberiba

madelyn,

Tack !

I buketten är det creme färgade rosor, orkidéer, murgröna och en annan blomma som är i lime vet tyvärr inte vad den heter. Sen är den dekorerade med lite pärlor.

Jag hittade grunden till min bukett på Bernzons blommor alltså deras hemsida. Men sen så gjorde jag om den så att den skulle passa mig.

Den kommer inte från Stockholm, vi gifte oss i Småland.

Jag rekommenderar verkligen fyrverkerier så häftigt. Om ni kan och har möjlighet så anlita en pyrotekniker.

• Hej baberiba

fjortonårsenare

Tack ! kul att du gillade min klänning och armarna är helt underbara.

Visst är min man läcker! :D

• Hej baberiba

Stjärnflocka

Tack !

Vår värdinna ställde frågor om tex vilken stl har din fru på skorna? så skulle vi fruar då skriva ner det rätta svaret. Sen var det en fråga till oss tjejer som killarna skulle skriva ner svaret på. Det var superkul lek.

Det bästa var när min svärfar skulle svara på vilken dag de har sin bröllopsdag och han säger ett datum men det är helt fel....vad vi skrattade...:D så kul...:D:D

• Hej baberiba

Jenca,

Tack !

Halsbandet kommer från baglady och det är sötvattenspärlor.

• Hej baberiba

drea

Tack, tack !!

Kul att du gillade det du såg.

Jag håller med att Peter passade så bra i Frockcoat. Jag fick en chock när jag såg honom. Så himla snygg och stilig !!...

Ja buketten var det himla mkt omkring innan jag bestämde mig och visste hur jag ville ha den. De var nog trötta på mig tillslut i blomsterbutiken...:D men resultatet blev bättre än mina förväntningar och jag hade då höga krav.

Ja hela vår dag var perfekt !!

• Hej baberiba

Årebruden 07

Tack !

Kul att du gillade min klänning och allt därtill...:D

• Hej baberiba

madelyn

På deras hemsida så är buketten med röda rosor och lila orkidéer. Sen har jag gjort om buketten lite efter mina egna önskemål.

• Hej baberiba

madelyn

Jag tog idén med formen på buketten från Bernzons och sen la jag till lite annat som att buketten skulle formas som ett hjärta upp till....sen då annan färg på den och lite pärlor. Vara lite mer tät i nedhänget av blommor.

Lycka till att hitta din bukett! när gifter du dig?

Tala gärna om när du har hittat din bukett och visa gärna bild.

• Hej baberiba

madelyn

Jag längtar efter att få se en bild på din bukett, dvs när du har hittat den...:D längtar att få se bilder från ert bröllop, men det är ett tag kvar...:D

Kolla runt på internet på olika buketter så hittar du tillslut vad du vill ha. Det gjorde jag och hittade två buketter som jag tog ideér ifrån och resultatet blev så toppen.

Svar på tråden Cheerful gift (bilder)