• sirrom

Fin festlokal Malmö/Lund?

Hej på er!

Jag och min fina pojke är på jakt efter en mysigt och vackert gammalt magasin eller liknande för vårt bröllop nästa sommar. Gärna något som ligger i fin miljö vid ex en herrgård eller liknande...och inte alltför långt från Malmö/Lund området! Hyran bör inte vara alltför hög och vi vill gärna kunna ta med egen mat och dryck till ca 80 gäster. Många krav känns det som :) Har hittills fångats av bla på Skabersjö gods (fin men lite dyrt med 10000 för bara lokal), Trolleholms magasin (mkt fin men dock inga toaletter samt en bit bort), Logen, Holmåkra loge samt Axelgård (mysiga lokaler men har inte riktigt den där fina omgivningen vi söker...) Är det någon som har några tips till oss?! Tack på förhand!!

• Svar på tråden Fin festlokal Malmö/Lund?
  • lundabrud

tjocksmock: titta på min länk längre upp så får du se bilder. Jag tycker lokalen är mysig!

Ring Holger Andersson på 046-248069, han är ansvarig för uthyrning av lokalen. Sedan har han namn och nummer till en dam som kan berätta mer om själva lokalen. Jag tyckte hon var lite tjurig ... men hon vill säkert väl och är mån om lokalen.

• sirrom

Tessiless! Har hört om denna lokal men trodde att man inte fick vara så många som 80 i den...Samt att de ville ha tyst senast ett, lite tidigt tyckte vi! Fast det kanske man kan rucka på...! Vet du vem man kontaktar och hur mycket de tar i hyra?

• Buppi

Sirrom,

Jag mailade med dem på Trelleborgs kommun som sköter uthyrningen av magasinet i Smyge, och tyvärr så hyr de inte ut det under sommaren, då de har egna aktiviteter där.

Vi ska gifta oss på Österlen nästa sommar, så där har jag kollat upp en hel del, men det kanske är för långt bort?

• krammia

Jag älskar LOPHTET som lth i Lund har. Okej, smyckning behövs men den lokalen är SÅ mysig.
    Jättestor öppen spis i mitten av lokalen.
    Tips är att gå och titta på den! Kan inte vara så dyr.

• krammia

Fick reda på att den kostar från 17.00 - 01.00 ca 2000 kr för icke student. Vanlig student 1200kr och lth-student under 1000-lappen.

Döm inte ut den direkt utan se möjligheterna!

• sirrom

Krammia! Ska kolla upp den lokalen, tror jag vet vilken den är...
    Mer info för de som jag sett tidigare undrade över Magasinet i Smyge; lokalen hyrs ut privat i maj och september (lite sent i september för oss och nu hade de inga tider kvar i maj), lokalen kostar 8000 och porslin ingår ej.
    Buppi; ja, österlen är ju fantastiskt fint men lite för långt bort för oss..

• sirrom

Någon mer som har något tips på bra ställe?! Ok om det ligger en bit iväg men inte för långt...

• snuttis-06

Hej! var ligger Axelgård? Var kostade att hyra får man ta med egen mat?
    tacksam för svar..

• Molle80

Buppi : Vart på Österlen ska ni gifta er ? Har ni kollat på någon lokal därnere ? Annars kanske jag har lite tips...

• Buppi

Molle80:
    Tack, men vi har redan hittat kyrka, festlokal och boende till alla gäster! Skönt att ha bokat det i alla fall. Resten av planeringen tar vi det lite lungare med. Tack i alla fall

Förresten, om du har tips om annat på österlen, florist, bröllopstårta, frisör, catering etc så tar jag tacksamt emot dem!

/Buppi

• lundabrud

Axelgård ligger i norra Lund, i Vallkärra (mot Kävlinge). Det kostar 3400 att hyra.

• Minturnu

Logen i lund kanske kan vara något, om den inte är för dyr. Jag har varit på fest där och tyckte lokalen var jättefin.

www.logenilund.nu/

Svar på tråden Fin festlokal Malmö/Lund?