• M Magdalena

otåliga jag

Träffade en underbar kille i somras, vi passar så bra ihop och han är mig väldigt_väldigt kär. :D

Bara det att jag e så OTÅLIG! Och han e så tålmodig/försiktig!! :-O

Suck o stön, hur ska jag kunna bli mer tålmodig och han mer eld i baken??

Det handlar om att flytta ihop i hans stad. Jag skulle vara redo att flytta ihop, förlova mig och hela paketet NU. Inga problem.

Jag e snart 30 och vet vad jag vill. Jag känner att Han är den jag har sökt efter, nu finns han här och vad finns det för anledning å vänta??

Men han vill ta det lite lugnare medan jag har myror i brallan! :D :D :D

• Svar på tråden otåliga jag
  • M Magdalena

Om jag backar och inte visar mig så ivrig så då kanske han kommer fram mer?

Men jag gillar inte spela spel eg. Jag vill va ärlig med mina känslor.

*helt snurrig*

• LKH

Jag har haft det PRECIS likadant! Men jag har inte spelat något spel utan varit helt ärlig. Men vi har sett det lite från den humoristiska sidan, tur att vi kompletterar varandra. Jag behöver verkligen någon som backar lite och han behöver nån som får fart på honom. Min "taktik" det senaste har varit att prata av mig med mina kompisar och legat lite lågt inför honom. Jag vill ju inte att han ska känna sig pressad eller "gå med på" saker för att jag vill. I helgen tog han initiativ till ett samtal som slutade med att vi bokade kyrka för vigsel den 15/7 2006. Så kan det gå! Låt honom veta vad du vill, men pressa honom inte, det skrämmer kanske bort honom... Kramar

• Ellte

Varför stressa? Du har väl dejtat en del det senaste (sorry om jag blandar ihop nick!) och i början är det ju alltid rätt ;)

Jag använder dina egna argument :D

Du e snart 30 och vet vad du vill. Du känner att Han är den du har sökt efter, nu finns han här och vad finns det för anledning å stressa?? Du har ju hela livet på dig :D

• M Magdalena

Hmm.. Jag vill flytta ihop men jag vill inte göra det innan vi har förlovat oss.

Han har inte varit sambo förut och tycker det är stort att flytta ihop.

Han är försiktig pga dåliga erfarenheter. Han har haft förhållanden förut men när förälskelsen tog slut så har hans tjejer tyckt att han inte e så rolig längre och gjort slut.

Jag går in i vårt förhållande med öppna ögon och ser både hans dåliga sidor (som att se på sport :D) och hans goda sidor (de som jag förälskat mig i). Jag försöker tala om detta för honom också att jag ser hela honom och tror inte jag kommer "tröttna på honom". Jag är väl heller inte så rolig alltid??

Hur ska jag få honom trygg o säker i vårt förhållande och släppa på sina rädslor?

• Ellte

Var där, älska honom, stressa honom inte... Att prata om förlovning efter bara några månaders dejting skulle fått iallafall mig att fly som en iller så långt vägen räckte ;)

• M Magdalena

Okej, tack.

I will.. :)

• Marie06

Haha läser era inlägg och kan inte hålla mig för skratt... har precis dejtat en kille som började prata barn, familj, giftemål redan på första dejten... haha gissa om jag drog öronen till mig....

• M Magdalena

Jag har frågat honom om jag skrämmer honom. Han har sagt att det gör jag inte.
    Han vill jättegärna flytta ihop med mig, och kan också tänka sig att förlova sig i.o.m. det.

Samtidigt säger han att han behöver mer tid.

Och jag sitter på nålar!!! :-O :D
    Men men.. Jag ska tänka på vad ni har skrivit.. :)

• Cecilia J

Ja, vänta ett halvår iaf. Även om man ser de dåliga sidorna är det inte alls säkert att man har någon lust att leva med dem.

Jag tyckte också jag var tillräckligt vuxen (27) att veta vad jag ville när jag och min sambo flyttade ihop, men oj vad tufft det faktiskt var de första månaderna. Då hade vi varit tillsammans i 14 månader och träffats varenda dag hela tiden. Inte alls samma som att bo ihop kan jag ju meddela.

M Magdalena, ni hinner allt om det är ni som ska vara ihop resten av livet. Då är det gott om tid. Men varför förlova er på en gång också?

• M Magdalena

Cecilia J

hade du vart sambo förut?
    är du fortfarande ihop med samma kille sen du var 27?

Klart det kan vara tufft att bo/leva ihop. Jag har varit sambo i 7 år förut.

Jag vill inte flytta ihop denna gång för att bara bli sambo. Jag vill förlova mig innan eller i samma veva för att visa att denna gång är det seriöst.

Svar på tråden otåliga jag