• vintertid

Vintertids bröllop!

Den 27e augusti vaknade jag efter att bara ha sovit några timmar (ja, det var ju svårt att somna!). Tärnorna hämtade mig och det bar av till frissan där vi åt frukost (tärnorna hade förberett en frukost med mina favoritsaker). Innan jag visste ordet av var jag klar i håret och frissan jobbade med tärnorna. Vid lunchtid kom min blivande och hans bestman och åt med oss. Frissan fixade min blivandes hår snabbt innan de gick. Påklädning; fick en stor lyckokänsla när jag fick se min klänning igen. När klänningen satt som den skulle var det dags för sminkning och nu började det bli bråttom. Märkte att folk ute på gatan stannade för att titta på mig genom fönstret, hade knappt hunnit se mig i spegeln själv, men nu började det pirra, jag var brud! Den blivande kom inskyndande och oj vad fin han var. Medans han betalade frissan så rafsade jag ihop grejerna i min brudväska, hörde ett ritch och kände hur livet släppte (shit majbritt!). Fick först panik men snart var någon där med en säkerhetsnål och allt var på plats igen. Nu var vi sena, skyndade oss, upp i bilen och iväg. Det var skönt att sitta tillsammans i bilen en stund och vara nervösa och pirriga tillsammans.

Väl ute på slottet möttes vi av vår supertrevliga fotograf och vi tog bilder runt slottet. I ilfart for vi sen iväg till kyrkan där folk redan hade börjat komma. Som tur är så hade ingen gått upp till kyrkan ännu. Vi mötte prästen på kyrkbacken och allvaret började kännas i hela kroppen. Nu var det dags! Inne i kyrkan väntade tärnorna och marskalken; vi gick igenom allt nödvändigt och mamma kom inskyndande med nål och tråd och tjejerna sydde ihop min klänning. Innan vi visste ordet av ringde kyrkklockorna och det var dags att ställa upp sig. Snart började kantorn spela Annie?s song och vi hörde att dörrarna öppnades. Våra tårögda föräldrar kom uppför gången och jag måste titta ner, annars skulle jag också gråta. Försökte le och titta på alla så gott det gick. När alla hade kommit så satte vi oss ner. Min blivande tog mig i handen och det kändes så skönt. Sången var så vacker? min syster sjöng ?För alltid? och ?Du är allt? och marskalken spelade piano och sjöng ?Somebody? ? en låt som betyder så mycket för oss. Sen gick det fort och plötsligt spelades Mendesohn och Magnus svingade upp mig i famnen och bar ut mig ur kyrkan till allas förvåning! När det var dags för riskastningen så kom världens störtskur och alla fick rusa in igen. Så det blev så att alla kastade riset ut mot oss istället! =) Sen tog vi bilen upp till slottet och slappade i ett av rummen medans gästerna fick en visning av slottet, fotografen passade på att ta ett par bilder till.

Vi gick ner och skålade med alla framför den öppna spisen som de hade tänt i stora hallen. Mysigt! Snart satt vi till bords och avnjöt den underbara maten! Middagen var härlig och allt gick som smort, inget blev segt utan det gick undan. Många skratt och ett par klumpar i halsen (men mest skratt!). Efter maten dansade vi till ?Annie?s song? och minglade med våra gäster! Sen kom den fina tårtan inrullandes, med svanar i toppen! Kvällen gick så snabbt sen, alldeles för snabbt. Kvart i två lämnade vi festen och åkte till Gothia towers där vi spenderade natten. Härligt!

Vi hade en underbar dag och jag njöt av varje liten detalj, bröllopsresan som gick till Borneo är en annan historia, men ack så härlig? =)

Bilder finns på groups.msn.com/wlotten/pictures

• Svar på tråden Vintertids bröllop!
  • Moloko

Åhhh så fina ni var!!!! Stort grattis!!!

• Sanasol

Vad fina ni var! Vackra ringar, vart har ni köpt dem? märke? Grattis och lycka till med äktenskapet!

• vintertid

Tack! Ringarna är delvis egendesignade, den modell på skena vi utgick ifrån vill jag minnas var från Schalins.

• Växjöbrud2006

åååhhh va fina ni var!
    häftigt kort med störtskuren!!!

din klänning var sååå fin!
    var har du hittat den??

• vintertid

tack igen! Klänningen är sydd av den berömda Lavendar Wang förutom några ändringar på kjolen jag lät en annan sömmerska göra. Klänningen är en "egen" modell så till vida att jag kombinerade lite olika klänningar när jag beställde den.

• Veronika

Gud vilka fina bilder! Den när din man håller i dig bakifrån är jättevacker!

• Veronika

Glömde säga... Vi gifte oss också den 27 augusti! www.16floors.se/brollop unde fotoalbum och sen 27 augusti finns en del bilder. Vi får fotografens bilder i nästa vecka så då kommer det fler bilder!

• vintertid

Veronika: vad fina ni var och vilken söt hemsida!

• dala82

Stort grattis! Ni var hur fina som helst. Gillade din klänning, din frisyr...you name it! Supersnygg var du!

Svar på tråden Vintertids bröllop!